12 september 2008

Thursday Magnetic!

Tja!
Så här kan en ganska ovanlig tordag i Malmö se ut.
16:00 får jag ett SMS av erik. Han skriver. "Kollla bloggen!" Ni har inlägget nedan här.
17:30 sitter jag och Martin i bilen påväg mot Malmö.
19:00 kliver vi av i Köpenhamn och en kvart senare står vi utanför skivbutiken GUF.
Vi är då tre personer i kö. Men folk börjar snart strömma till.
21:30 har det börjat bli duktigt med folk.

23:00 öppnar butiken och jag är nummer 2 som köper Coffin Box. Martin är nummer 3. Vi är med ganska stor säkerhet de två första svenskarna som köper dessa över disk.

Därefter följde mer väntan i en ny kö. Jag blev intervjuad av danska TV2 då jag inte han smita undan. Jag sa "Jag är från Sverige så du får nog prata lite långsammare så jag förstår vad du säger. Sen sa jag att Metallica var det största bandet sedan Led Zeppelin och att den nya plattan är det bästa de släppt på 20 år och att det här var sjukt stort. Sen började det hända grejer på allvar.
23:30 James kommer först. Han ser glad ut. Sen kommer Kirk tätt följt av Rob.

Tio minuter senare kommer Lars och jag är så nervös att jag skakar. Efter lite mer väntan får vi gå in och upp på övervåningen i butiken och där sitter de. På rad bakom ett bord. Vi får egentligen bara lämna fram en sak för signering och inte småprata men det sket jag i. Jag lämnar min box till James. Han frågar hur det är, jag svarar att det är bra och frågar hur han mår. Han svarar artigt och ger mig en autograf, sen ger han boxen till Kirk. Jag stannar till framför James lite extra länge och säger. "Mr Hetfield, I must ask you. What does Death Magnet mean?" James skiner upp med ett brett leende och frågar mig. "Well, What do you think it means?", "Hmmm I don't know" svarar jag fundersamt varpå James ler sjukt stort och säger. "Well think about it", följt av "Thats your homework for tonight. Think about what it means to you." Helt lysande! Karln ser sjukt lycklig och nöjd ut och jag håller på att dö av lycka. Vi skakar givetvis hand. Kirk är lite upptagen när jag står framför honom. Han har just öppnat Martins box och rotat i den och snackat med Martin om det. Kirk tyckte boxen var cool och hade tydligen inte sett den förut. Han hinner bara ge mig en autograf samtidigt som han pratar med nån PR-ansvarig. Rob satt rätt lungt brevid. Han fick min box av Kirk och signerade den. Vi skakade hand, jag tackade, han svarade och log sjukt brett. Sen var det Lars tur. Jag var så överpeppad att jag knappt kunde stå. Martin stod före och pratade svenska med Lars. Jag skakade hand med Lars och han frågade om jag kommit från sverige jag med, på svenska och vi bytte lite ord, han tog min box och gav mig den sista autografen och jag tackade artigt. Sen fick vi lämna stället. Sjuuuuuukt nöjda. Det här är helt galet och allt är tack vare Eriks SMS. Jag har träffat Metalllica. På en jävla torsdag. Jag har pratat med James Hetfield. Jag äger en Coffin Box fullt signerad och jag köpte den 23:00, före er och före alla andra svenskar. Jag ska vara sjukt dryg på jobbet i morgon och egentligen är jag så nöjd att jag nu kan dö. :)










7 kommentarer:

  1. Fan, jag är riktigt glad för din skull. Helt ärligt är jag det. JAg tror det har att göra med att jag har träffat dom också och är det någon som förtjänade detta så är det du Fred Dreaddy. Fast njae, jag är jävligt avis också. Fan också. Vi satt och lyssnade på Death Magnetic på Harry B (sjukt kul afton för övrigt) men det enda jag nästan tänkte på var vad du gjorde för tillfället. JAg var nästan nervös för din skulle hehe. jävligt kul iaf. Fan vad kul. Helt stört kul. Jag fattar det inte och DU lär inte fatta ett skit. Kung

    Men fy helvete vad du ska tacka mig. Du ska bjuda mig minst på en jäger nästa gång. Eller 100. Träffa James kan man inte värdera i pengar på något sätt. Det här är stort. Death Magnetic. Lite löjligt fråga dock. "What does Death Magnet mean?" - vad är det för jävla fråga egentligen? Helvete. Magnetic skulle du väl först och främst sagt. Sen så ska du ha läst många artiklar där Metallicapojkarna disktuerar titeln. Egentligen skulle du ha pratat om mig: "James, I have a friend. His name is Erik. Do you remember him? you met him in Gothenburg in 2004 and you said that you loved him"... Höhöh!

    Nä fan vad kul! kul kul! Vi har något som de andra inte har. Vi har en klubb som heter "Vi har träffat Metallica, det har inte du!".

    Jag är lite full. Jag ska upp och jobba. SOv gott

    SvaraRadera
  2. Av hela mitt hjärta: JAG HATAR DIG!

    =)

    SvaraRadera
  3. Hehe. Naturligtvis sa jag ju Magnetic. Jag är ju fortfarande helt skadat pepp och det var värre igår så jag skrev fel här på bloggen. Att jag ens lyckades skriva nått är ju fan en bragd ;) Sen var frågan kanske lite lam men va fan, jag var ju tvungen att säga nått. Hur många tusen har inte sagt saker i stil med "Your new album kicks ass maaaan" eller liknande saker. Jag var sjukt nervös och bara nöjd att jag fick ur mig nått som inte lät som typ "ööhhhh you is teh rules james". Jag menar, det är ju James Hetfield!

    SvaraRadera
  4. Kriz: Jag hatar mig själv jag med. Jag menar, vad ska jag göra nu då? Vad finns kvar? ;)

    SvaraRadera
  5. LYCKAN BARA FLÖDAR! Det är så häftigt!
    Och nu Papa, vi vet vad statsen visar! Kärlek övervinner allt. Jag är så stensäker på min teori att min lycka inte känner några gränser! ;D
    En en gång, jag är jätteglad för din skull!

    SvaraRadera
  6. Det enda kassa är att du INTE är med på någon av dessa bilder: http://www.metallica.com/index.asp?item=601229

    SvaraRadera
  7. Fick rysningar av att läsa detta, tjejen undrade varför jag log så brett.

    Damn, nångång kanske det är min tur. Det känns nästan obehagligt tänka sig, att stå framför James Hetfield. Finns liksom inte ord nog för att bedyra sin kärlek. Jag tror jag skulle försöka på det allra mest genuina och varma sättet tacka för musiken, även om han hört det 5 miljoner ggr så skulle det betyda mycket för m i g att få säga det till honom eller någon av de andra.

    SvaraRadera