02 september 2008

Konserthösten 2008 är över oss!

Detta är mitt huvudargument för varför jag har flyttat till Stockholm. Karriär? Blaa. Varmare klimat? Mjae. Spana in Kungen? Skärp dig!

Jag är här för musikens skull! Kolla in denna konserthöst. Jag har som mål att gå på alla dessa konserter:

Clutch
25 augusti
I was there!

At The Gates
6 september
Redan kultförklarad spelning trots att spelningen inte är förrän på lördag.

In Flames
29 oktober
In Flames live är stor show.

Monster Magnet
7 november
Dave Wyndorf må ha blivit fet men vi snackar ett av världens bästa rockband genom tiderna.

Slipknot + Machine Head
12 november
Slipknot PLUS Machine Head! Den som inte drar på denna spelning kan inte kalla sig hårdrockare på något sätt.

The Unholy Alliance (Slayer, Trivium, Mastodon och Amon Amarth)
23 november
Slayer är Slayer är Slayer. Mastodon är bäst.

Mustasch

29 november
Hur bra liveband som helst.

Bullet For My Valentine
3 december
I mitt tycke har de släppt ett av årets bästa album. Kan de leverera lika bra live? Jag har ju sett dem som förband till Metallica inför 75 000 pers men intimt på Arenan är en helt annan grej.

Motörhead
13 december
En repris från förra årets fyllespelning med en avslutning på den efterföljande officiella efterfesten? Hell yeah.


Opeth
17 december
Jag såg Opeth på Close-Up Festival 2006. Det var hur bra som helst. Herr Åkerfeldt hade gissa-riffet-tävling. Sen dess har jag blivit fem gånger större Opeth-fan. Jag ska inviga julen med Opeth.


Sen hade det varit fränt att dra ner till Malmö och se The Haunted på KB 1 oktober. Men spelningen är på en onsdag och det suger. Hade spelningen varit under en helg hade det inte varit något snack men nu blir det svårare. De bör ju dock lägga till en Stockholmsspelning tycker jag.


så, Umebor och andrastäderbor.. Vilken eller vilka spelningar ska ni se? ;)

2 kommentarer: