10 september 2008

Live for Nothing or Die for Something!

Vi tar det här snabbt och kort eftersom jag har annat att göra innan det är läggdags.

Ikväll var det premiär för Färnebio. Japp, hemma hos honom med hans feta projektorbio. Underbart. Vi tänkte försöka dra ihop en sådan filmkväll så ofta vi kan, typ en gång i veckan. Färnebio once a week! Vad blev filmvalet ikväll då? Vi försökte välja ut det manligaste och hårdaste som fanns att tillgå på Blu-ray. Rambo såklart!

Vad kan man säga om filmen då? Ja manusen går väl inte till historien som särskilt välskriven men det är ändå för våldet man ser filmen och det här är nog bland det brutalaste som har gjorts. Action i HD kan inte bli mer våldsamt tror jag. Men det är ju så Rambo ska vara. Är man ett Rambofan ska man definitivt se denna film. Eller om man gillar klassiska actionfilmer. Snackat under filmen gick mest om det verkligen gick att göra sådana hemskheter med de vapen som användes. 100 % välgjord action.

Sen kanske man ska snacka lite mer om budskapet i filmen. Den utspelas i Burma och där har det ju hänt samma typ av hemskheter som utspelas under filmen. Jag, som har blivit mycket mer folkmordsmedveten efter mitt besök i Auschwitz, tyckte också att det var lite obehagligt i början. Och jag antar att det är bra.

För min del får Sylvester Stallone gärna regissera en Rambo 5 också.

Live for Nothing or Die for Something!

Nu släpper vi Rambo.

Imorgon är det releaseparty för en viss skiva. Det blir förfest hemma hos mig och sen drar vi in runt 22-tiden. Så kommer jag att fira in 2000-talets största händelse hittills. Hur gör ni?;)



Nä, nu ska jag ge mig och istället läsa Close-Up Magazine som kom med posten idag.
Vem pryder omslaget? Svar: Kirk.
Vad är rubrikerna? Svar:
”METALLICA”
”FÖRSTA ARTIKELN FRÅN 1983!”
”JAMES-INTERVJU FRÅN 1984!”
”KIRK I HELT NY INTERVJU!”

Hejjrå!

1 kommentar:

  1. Bra film. Klart sevärd! Lite väl kort och inte lika bra som First Blood. Vilken jag rankar som en av tidernas bästa actionrullar alla kategorier.

    Det är rätt skolj att Stallone faktiskt lyckats bra med båda sina upplivningsförsök av gamla hjältar. Rocky Balboa (Rocky 6) Tycker jag är klart bättre än Rocky 3,4 och 5 och är en klar utmanare till Rocky 2. På samma sätt är ju Rambo klart bättre än First Blood Par 2 och Rambo 3. Det är coolt!

    SvaraRadera