22 november 2007

2008, eller visst fan ser det bra ut i år igen.

Musikpeppen är sjukt stor nu. Har suttit i några dagar och funderat på vad som kan tänkas vänta mig musikmässigt 2008. 2007 har ju som bekant varit ett bra år. Ett sjukt jävla grymt år med Metallica, Nine Inch Nails, Machine Head, Korn, Queens of the Stone Age, Fu Manchu med mera. Många har jag dessutom sett fler än en gång. Svårslaget? Ja. Värt att försöka slå? Defintivt. Så därför ska jag fortsätta med "Flytta ner till Malmö"-kampanjen. I morgon får jag lön. Då kommer jag köpa mig (och min polare Ulrika) lite konsertbiljetter till det som kommer sätta nivån för året 2008. Staden är Köpenhamn. Plasterna är Vega och KB Halle. Datumen är fredagen den 22:a och söndagen den 24:e februari. Banden...

The Mars Volta och Queens of the Stone Age.
Säg det för er själva.

The Mars Volta OCH Queens of the Stone Age.
Pepp!


16 kommentarer:

  1. Jag tycker din "Flytta ner till Malmö"-kampanj är lite väl enkelspårig. Du fokuserar lite väl mycket på musikscenen i Malmö/Köpenhamn. Vad har staden mer att erbjuda?

    Ps. Är Ulrika snygg? Ds

    SvaraRadera
  2. Nordin har egentligen lite fel. Musikscenen ÄR det enda man ska behöva fokusera på. Och du gör ett sanslöst jävla jobb på detta Freddy dreddy. Jag hatar Umeås musikscen just nu avseende konserter. Suger kuk'n.

    Och Dirty Mischef suger kuken också som hela tiden tackar nej till spelningar. Delar av Dirty Mischief iaf. En fjärdedel av Dirty Mischief. Röven.

    SvaraRadera
  3. SLUTA!!! JAG FÅR SERIÖST ONT I HJÄRTAT AV AVUNDSJUKA! Unna oss människor lite frid och lugn här i världen...

    SvaraRadera
  4. För att förtydliga mig lite så vill jag ju påpeka att musikscenen är det viktigaste, det är ju underförstått. Men det är ju inte spelningar varje dag. Eller?

    Det jag vill veta är vad man gör de dagar man inte går på konserter. Hur är utelivet, vart hänger man med polarna, finns det snygga rockbrudar, hur är vädret, finns det risk att man blir knivad på krogen...?

    SvaraRadera
  5. I Malmö hänger man på Lilla Torg eller Möllan, beroende på preferenser. Det finns många ställen att bara hänga på med en öl i handen och få en bit mat. Stan är landets tredje stad men bra mycket mindre än Göteborg, vilket gör att den är lätt att lära sig och ha koll på. Dessutom är den helt platt så det går snabbt och bekvämt att cykla överallt. Det finns möjligheter att bada i havet bara några minuter från centrum. På sommarnätterna (som är mörka olikt Övik/Umeå) kan man släntra omkring i t-shirt utan att frysa. Det finns många studenter i staden men Högskolan är spridd och många studenter är äldre varför det ändå inte känns som en studentstad. Vill man ha den grejen (i kubik) kan man ta tåget till Lund som är väldigt annorlunda Malmö. Det tar lite mer än 10 min och kostar ca 30 spänn. Och: man blir inte knivad/skjuten på krogen om man inte går till Slagthuset eller Privé eller liknande. Och det gör man inte. Vad det gäller rockbrudar så bör det finnas gott om det på ställena runt Möllevångstorget och på KB och Debaser. En nackdel med staden (som med alla större städer) är att det kan vara svårt att få tag på schysst boende. Du kanske tvingas cykla i hela 15 min eller ta en buss för att träffa polarna den första tiden, men känner man nån som känner nån så har man snart en lgh centralt och kan stämma träff på lokala pizzerian/kebabeb el kvarterskrogen med kort varsel. Obs! I Malmö får man oftast pizzasaladen i en lite ihopknuten plastpåse. Och den smakar sällan bra. Men det kan man ta eftersom utbudet på hämtmat är så pass stort. Själv väljer jag oftast thai eller indiskt just nu och trycker bara en billig falafel i nödfall eller i fyllan kl 3:30. "-Extra vitlöksås och fefferoni!!"

    SvaraRadera
  6. Haah, kung och utförlig kommentar.

    Jag måste dock tillägga att en sån där Falafel kan vara livsfarlig för magen om man äter den dagen innan en rockkonsert, typ med NIN.

    SvaraRadera
  7. Johan: Man hänger fan inte på Lilla Torg. Om man nu iof inte tycker att "Du och Jag Döden" är en bättre platta än Master of Puppets.

    SvaraRadera
  8. Nordin: Malmö har schyssta rockhak med snygga rockchicks. Grymt sommarväder och sugigt vinterväder. Högvis med bra matställen (har väl 20 stycken inom 100 meter från lägenheten) och hela den dealen så även om man skulle vara Håkan Hellström och itne vara ute efter musikscenen så är det en bra stad. Man blir bara skjuten/knivad och sprängd i bitar på dom världelösa pophaken för plaststekare som ligger runt stortorget och lilla torg.

    Sen ligger ju Köpenhamn 30 minuter bort och den staden har ju allt.

    och Ja, Ulrika är snygg Jonas!

    SvaraRadera
  9. När du ändå är ute och handlar biljetter så kan du ju köpa till http://www.debaser.nu/?id=3754 också.. hade det inte varit mitt i en vecka hade jag nog åkt och sett.

    SvaraRadera
  10. Ja, hur fan ska man göra? Måste jag välja ett av bandet så ser jag hellre QOTSA, men vill ju ser TMV igen också. Gaaah!

    Fan. Som det ser ut just nu så blir det nog samma kombo som för dig, Dread. TMV och QOTSA i KPH under en och samma helg. Låter fett som fan. Behöver bara ta ledigt max två dagar då också, till skillnad från om jag skulle se båda banden i STHLM, då TMV lirar ons 20:e och QOTSA mån 25:e.

    Hur ser det ut på biljettfronten och vad kostar biljetterna?

    SvaraRadera
  11. 830kr för båda på billetlugen.dk
    Har ingen aning om hur det ser ut på biljettfronten dock.

    SvaraRadera