18 september 2008

Corona Cunts

Asså, jag är nästan förbannad. Var på NH igår och folk är ju skitdryga. Tjatade mig till att dom skulle spela 'Sabotage' med 'Beastie Boys' och tillslut så kom låten. Problemet är ju att medan jag röjde hårt och häftigt, så visste inte någon av de andra på dansgolvet (eller vid borden runtomkring) hur de skulle bete sig. Jag fick en annan snubbe att röja med litegrann, men hans sällskap uppskattade inte direkt att han hade roligt och det märktes iochmed att han blev osäker och ambivalent över om han skulle röja eller ej. J*vla brudar... dumt att röja loss litegrann. På grund av att folk blev lite stillastående (förutom jag och en halv person till) så bröt Disc Jockey'n mitt i låten och styrde iordning någon annan dussinlåt som inte i närheten var lika röjjig. Jag kan förstå varför DJ'n bytte låt... men det var ju ganska illa ändå. Varför är folk rädda för upptempo och känslostormiga låtar? Varför spelas det så fruktansvärt lite metal, när de flesta relaterar sin identitet med genren i smyg? Det måste bero på heterosexuella killar mjäkar sig för brudarna. LAMT! Jag förstår inte vad det är för fel på folk. Det var bättre förr.

Skulle du vilja trängas här, med testosteronpuckon och bekräftelsekåta brudar?
Skulle inte tro det...

Min bror Robert har nyss flyttat till Umeå och han betalade in sig på Corona efter en klassfest. Big mistake. Robert gick kort därefter utan att säga till sina klasskompisar. I hemlighet så var han skitnöjd när de dagen efter frågade honom vars han tagit vägen. Han förklarade sig med att han inte kunde hantera "kulturkrocken" som uppstått. Vad han egentligen tänkte var aningen mindre diplomatiskt. Corona är ett skitställe där musiken är värdelös, DJ'n tror att han är tuffast i världen och människorna bjuder ut sin kropp till högstbjudande. Jag avskyr Corona dubbelt så mycket som jag hatar synthpop, och jag tror att jag talar för brorsan då också. Corona är mitt helvete på jorden.

4 kommentarer:

  1. Ja vad ska jag säga. Det finns egentligen bara ett vettigt ställe att hänga på i Umeå enligt mig. Scharinska. Umeå dör rockdöden. Rockside slog ner. Rock Garden lever bara på sommaren. Havanna slog igen. Rockbaren är borta och Taket har blivit discopop för killar med rosa skjorta och scarf (Räckte det inte med News, Rex, Invito, Corona och NH). Go Skarren or go home säger jag!

    SvaraRadera
  2. Man måste ju ändå kämpa emot musiktyranniet som kommersen utsätter oss för... fast det är klart. Folk lär ju inte bli ödmjukare för det.

    SvaraRadera
  3. Jag tror det enklaste sättat är att sjuta alla världelösa DJ:s Var på en så kallad irländs pub i stockhom för två veckor sedan och det är ju självklart att man då går och ber Mr Dj himself efter lite irländsk musik. Men den sopan hade ju bara technodynga. Jag ifrågasatte hela hans DJ-karriär och han kände sig nog, med all rätt, som den jävla idiot han var.

    SvaraRadera
  4. Det är ju liksom sådana gånger som man verkligen funderar på vars världen är påväg. Jag menar...

    Irländsk pub + Öl = Techno!?

    SvaraRadera