12 september 2008

Men Martin Carlsson, vad har hänt?

http://www.expressen.se/noje/musik/1.1297471/martin-carlsson-metallica-raddas-av-de-unika-riffen

Vad i helvete liksom? Att klaga på ljudet är väl okej, i alla fall om låtarna på cd låter som de gjorde på mp3... men ändå?! WTF? Varför Martin? Varför?

Sitter här på jobbet. Inga lektioner kvar för idag, men jag "måste" stanna till minst 15.00. Hemma i lägenheten ligger digipak-utgåvan av Death Magnetic och en avi som ger mig rätt att lösa ut "Death in a coffin" på Posten. Vad fan gör jag här? Jag känner nog för att ta min planeringstid hemma idag.

I'm outta here.

4 kommentarer:

  1. Det här var faktiskt märkligt. Martin Carlsson, av alla, sågar skivan. Det är ju i princip det han gör. Och här snackar vi en snubbe som i princip tokhyllade St. Anger. Vadå, låter St. Anger bättre än Death Magnetic. Jag fattar ingenting.

    Jag älskar soundet. Igår, när vi satt på Harry B James, och lyssnade på albumet i helt sjukt hög volym var det bland det bästa jag har hört. Inte bara innehållsmässigt om man säger så. Jag menar ljud- och soundmässigt.

    Men jag vill ha folk som hackar ner på skivan också. Så måste det vara - alla FÅR INTE hylla den. Men jag trodde aldrig att Martin Carlsson skulle skriva en sådan recension. Aldrig. Helt förbryllat. Hans förhandsrapport tydde ju också på att han skulle hylla. Jag tror att Martin C sågar eftersom han fick sån mycket skit senast för förhandsrapporten på St. Anger.

    SvaraRadera
  2. Håller med. Negativa recensioner är kanon, men av honom? Det förstår jag inte. Men men.

    Blev försenad. Nu ska jag hem. Hohoho!

    SvaraRadera
  3. Martin Carlsson jagar popularitetspoäng. Prettofasoner så det står härliga till och jag skulle utan tvekan kalla honom för tönt, bara för det här. Han har helt rätt att såga plattan, att tycka att den är dålig men det borde väl finnas bättre anledningar till det.

    Personligen älskar jag soundet. Det låter verkligen oldschool. Sen har jag läst massa leksaksrecensenter som klagar på det mesta. Men det är ju den där klicken halvt världelösa sagolandsrecensenter som skriver åt Metro, Sydsvenskan och sånt skit. Folk som hyllar plattor med Darin och 50 Cent men som nu vill spela Allan-med-storballan och har den helt unika åsikten att allt Metallica nu gör är skit, att de är passé och att inget kommer nånsin slå de fyra första plattorna. Jag gäspar och skrattar åt den typen av så kallade recensenter. Det här ÄR sjukt bra grejer. Den kanske inte är lika superproducerad som den svarta skivan men jag vill inte ha det så. Metallica vill inte släppa en superproduktion. Man vill släppa en sjukt cool oldschoolinfluerad platta som nästan känns som en uppföljare till ...and justice for all snarare än något de släpper 20 år senare.

    Ta dig i röven Martin Carlsson!

    SvaraRadera
  4. Har aldrig tyckt att han varit en speciellt bra recensent, än om man kan hålla med honom. Det finns hundratals 17-åriga metalfanatiker som förmodligen kan göra ett bättre jobb.

    SvaraRadera