25 september 2008

South of Heaven

Det finns förmodligen inget ondare och mer ångestdrypande intro än det till låten 'Spill the Blood' med Slayer. Atmosfären som uppstår och stegras till just innan versriffet är bara så fruktansvärt underbart olustigt! Detta måtte vara det största beviset på Jeff Hanneman's genialitet. Jag förstod inte låtens storhet när jag var yngre. Vet inte varför, men den har förföljt mig i mina tankar sen första gången jag hörde den. Låten avslutar den underskattade plattan 'South of Heaven' från 1988, och den kunde inte sluta bättre.

Så vänta till efter mörkrets intåg (läs; kvällen), ritualmörda någon elektronisk pryl som inte fungerar som den ska (förslagsvis en brödrost eller kanske din gamla mobiltelefon) och unna dig en genomlyssning av detta mästerverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar