02 september 2008

Låtsläpp #3


Som väntat släpptes en ny Metallica-låt idag på MissionMetallica. Tisdagmorgnar börjar bli the shit, man vaknar och sätter på datorn och vips så kan man tanka en ny jävla Metallica-låt. En tisdag till får man (förhoppningsvis) uppleva detta och sen är det julafton. Nä, bättre än julafton. Julafton inträffar ju varje år men detta, ett nytt studioalbum från Gud, inträffar ytterst sällan. Fem år sedan nu och innan dess sex år sedan. My god.

Det lite tråkiga var väl ändå kanske att det var Cyanide som släpptes eftersom man ändå kan den låten efter alla genomlyssningar av liveversionen. Men Cyanide sitter som ett smack i studioversion och är jävligt bra helt enkelt. Kirk dominerar mest tycker jag och James sång. Det enda negativa jag har är den andra delen av versen (eller man kanske definierar det som brygga?), dvs det där "Empty are they - death won't you let me stay"-partiet. Det är lite för glatt och Load-igt.

4 kommentarer:

  1. Det här är ju första gången som jag hör Cyanide, eftersom jag inte ville lyssna på någon dålig live-version, och jag måste säga att den är svagast av dem som släppts än så länge. Men jag har bara hört den cirka sju gånger så den kanske växer.

    SvaraRadera
  2. Cyanide är absolut svagast om man jämför med de två tidigare. Inget snack om den saken. Och bara det lovat jävligt gott eftersom Cyanide inte är en dålig låt. men du är dålig Jånas, DU är dålig!

    SvaraRadera
  3. Måste ändå säga att "My Apocalypse" var rätt spännande att lyssna på ändå. Nördig titel, men... Jag menar, det var ju ett tag sedan Metallica spelade Thrash på riktigt. Fick förmånen att lyssna hos Kristoffer och det var ju faktiskt rätt OK låt. Lite kul med Slayer-slingorna också.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att "bryggan" i Cyanide är en av de bästa sakerna med låten faktiskt, bög-Erik!

    SvaraRadera