08 september 2008

Davids bästa modetips - del 1

Eftersom mode och sånt är ganska uppmärksammat runt om i bloggvärlden så hade även jag tänkt bidra med lite stiltips. Alla som känner mig vet ju att jag i princip går i liknande outfit's hela tiden, men det gör ju ingenting. Det är ju min stil, så det är ju liksom det som är meningen. Så länge man trivs... eller hur? Det jag märkt är att många associerar mig med följande plagg...


...nämligen baskern! JÄ!

Vet inte riktigt varför jag fastnat så mycket för baskrar egentligen, men det kan vara det att jag gillar det dära sluttande stuket på något vis. Jag menar, vattnet rinner ju av lätt om det regnar. Lägg även märke till hur nöjd jag verkar på bilden. Det måste ju bero på baskern, eller hur? Jag menar, där har jag liksom just gått ur hissen åsså bara "Jä! Här kommer jag men min basker!". Testa så får ni känna själv hur häftig man kan vara, för denna huvudbonad är tidlös.

(OBS! Vissa kan se ut som homosexuella fransoser i basker, så använd på eget ansvar om du är osäker på din sexuella läggning)

18 kommentarer:

  1. Alltså för helvetet. "Outfit"? Jag tror jag dör. Ett dagens-outfit-inlägg. Nu måste jag gå och kräkas.

    SvaraRadera
  2. Du laddar ner Death Magnetic innan release, och du klankar jämt ner på Daves inlägg? Vad är felet? Har dina dreads börjat växa inåt, eller?

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid laddat ner album innan de släpps eftersom jag är otålig, ser inget fel i det.

    Sen kanske man inte ska ta allt jag skriver på fullaste allvar och att säga att jag jämt klankar ner på Daves inlägg är väl en modifierad sanning då jag kanske kommenterat tre av alla de inlägg han skrivit och i dessa kommentarer förekommer det väl egentligen igen kritik förutom här då. Så om det är att jämt klanka ner på Daves inlägg så ber jag om ursäkt till dig David. Det var inte meningen att gå så hårt åt dig.

    Varför skriver inte Anna på fetfylla längre? Var det för att vissa här "jämt" klankade ner på stavning, styckesindelning, språkuppbyggnad och att hon en gång råkade skriva att Joey knullat Dawson? Det kanske är så det ska fungera här. Att vissa får man sparka på, andra får man bara stryka medhårs vad de än skriver. Där har du felet du frågar efter Kriz. Exakt där.

    Disclamer : Ta nu inte det här som att jag påstår att David skriver dåliga inlägg hela tiden. Tvärt om, de flesta gillar jag skarpt.

    SvaraRadera
  4. Fittor, fittor alla är fittor!

    Jag gillade Judges modetips och kände nån typ av ironi i det hela. Dessutom är baskern hans grej och jag tycker den är underbar.

    Anna skriver inte på bloggen längre för att hon valde att inte vilja göra det och avslutade sitt "medlemskap" hux flux.

    SvaraRadera
  5. Fråga Anna varför hon gav upp så kanske hennes avhopp inte är så hux flux längre.

    SvaraRadera
  6. Anna slutade skriva eftersom hon kände det som att vi riktade sådant hat mot henne här på bloggen och att den enda som brydde sig om henne var du Fredde. Så sa hon till mig iaf.

    Jag är av den åsikten att man bör tåla lite kritik för att palla trycket på denna blogg. Det är liksom en offentlig blogg där alla har möjlighet att lämna kommentarer osv. Och om man inte klarar av det så kanske det lämpligaste är att man skriver mer anonymt på nåt ställe.

    Jargongen här är ju stundtals ganska hård mot varandra men vet man vart man har varandra så är det inga problem. Alla som känner mig vet att jag i många år alltid har påpekat om nån skriver särskrivningar eller stavfel eller meningsuppbyggnadsfel eller alla möjliga svenskafel. Jag ser det som mitt kall att hjälpa folk, och jag vet att folk kan bli irriterad för det men det skiter jag i eftersom mitt syfte är att hjälpa dom och i längden brukar dom lära sig av det. Men kritik är inte hat.

    SvaraRadera
  7. Jo jag vet ju exakt varför hon lämnade bloggen och det var det som var lite av min poäng. Det gick bra att kritisera Anna men kritiserar jag David i ett ellet två av hans 20 inlägg så är nått tydligen fel.

    Jag håller med dig i att man ska vara beredd på både ris och ros när man skriver offentligt. Jag vill inte att det här ska bli någon klubb för inbördes beundran där vi bara står och dunkar varandras ryggar.

    Däremot tycker jag inte om att det görs skilland på folk och folk här. Hade Kriz frågat dig och Nordin om era välsprejade frillor börjat äta på hjärnan en eller två gånger hade kanske Anna tyckt det varit värt att fortstätta skriva.

    SvaraRadera
  8. Jag vet inte vad jag ska skriva, men det var helt klart underhållande och berörande läsning av kommentarerna. Meningen var som sagt att vara lite smått ironisk, och det var ju tråkigt att det inte riktigt gick fram till alla. Inlägget "Davids bästa modetips" ska självklart ses som ett humoristiskt inslag där jag driver, både med modebloggarna, och migsjälv. Sen så låter jag såklart bli att skriva sådana här inlägg om folk blir för brydda.

    Jag är glad att jag får vara med i denna "gemenskaps-blogg", och det sätter jag stolthet i. Därför böjer jag mig självklart för om det är några allmänna regler för blogginlägg som gäller.

    SvaraRadera
  9. Klart du ska fortsätta skriva vad du vill. Vi har inga regler vad jag vet (undantaget att skriva om dawsons creek tydligen). Jag menar, hur trist är det inte att bara skriva saker som folk håller med om? Jag ser fram emot att få kräkas på grund av Davids bästa modetips - del 1. :)

    SvaraRadera
  10. Jag håller inte med dig Fred om att det görs skillnad på folk och folk. Jag klagar på alla om jag känner behovet av det. Och är det mellan några som det är hård jargong så är det mellan jag, Jonas och Kriz - iaf så var det så tidigare. Numera så skriver ju Jonas och Kizz inte lika ofta så jag får ingen chans att kritisera. Men jag lovar att Jonas försöker hitta något att klaga på varje gång jag skriver ett inlägg. Det var ju en grej ett tag men det har ju kommit av sig tyvärr.

    Jag klagade t ex på Färnes sätt att använda *-tecken. Anledning till att jag gör det är att jag inte fattar hur han använder dom och att det därmed ser helt stört ut och därmed gör mig tokig.

    Jag ska bara kritisera och kritisera och kritisera tills alla surar ur och lägger ner.

    Nä, det är inte mitt mål. Mitt mål och eviga projekt är att så många som möjligt skriver i denna blogg ty det ökar gemenskapen och är skitkul och ger ett historiskt mervärde (testa att gå tillbaka ett år eller två och läsa - stor underhållning!). Därför är Judge underbar just nu.

    Vi som bloggar mest just nu är ju jag, Judge och Fredde. Nordin har dött av lite granna vilket är tråkigt. Kizz har dött av ännu mera vilket också är tråkigt. Färne var ju tillbaka med några mäktiga inlägg men tiden får utvisa om han kan hålla i detta. André verkar ha lagt ner... Elin likaså.. och Joke..

    och så har vi Shake och Lillerik, som jag försöker övertala minst 2 ggr i veckan att börja skriva. Men det är förbannat svårt. Jag tror de är rädda att de måste skriva om samma sak som jag. Men det måste de inte. De får skriva om vad faaan som helst. Jag vill att Shake ska skriva om när han köper nya dataprylar (ty det är det enda han snackar om när vi är ute och springer) och jag vill att Lillerik ska skriva om att han har köpt en lägenhet (!) och om vad han gör på sina viktiga tv-kvällar som prioriteras istället för att gå på häftiga konserter.

    nu är lunchen slut. Sieg Heil.

    SvaraRadera
  11. Det jag ville få fram var väl mera att det gick bra att kritisera Anna men när jag kräks över Davids modebloggande så gick det verkligen inte för sig hos vissa och helt plötsligt klankade jag jämnt ner på hans inlägg. Du ser skillanden va?

    SvaraRadera
  12. jä, jag ser skillnaden men jag tror inte att Kriz var seriös. Eller nåt. Blir kul att se hans svar!

    SvaraRadera
  13. Nä, klart som faen att jag inte var fullt seriös. Klart man ska kunna kritisera och ha en smått jävlig stämning mellan varandra här på bloggen. Pallar man inte det kan man lika gärna lägga ner. Jag tyckte att "har dina dreads börjat växa inåt" var så pass roligt och dumt att folk skulle se igenom det, men okej... my bad.

    Däremot är du ju en bögen, Fredde, som tankar skivor innan release. Vissa skivor förstår jag, men fuckin' Metallica? Skämmes. Du OCH halva världen. =)

    SvaraRadera
  14. Kriz: Ett hederligt missförstånd från min sida med andra ord. Alles gut! Alla är kritiserbara. :)

    SvaraRadera
  15. Ja, jag sa ju det. Kriz är en bögen helt enkelt. Men erkänn Fredde att du hade lite mens igår!

    SvaraRadera
  16. Ja jag hatar alla fjortisar med sina sjukt meningslösa och trista modebloggar mer än jag hatar Håkan Hellstrom och Kent. Så jag var tvungen att visa min avsky och kräkas lite sådär halvt på skämt, halvt på allvar. :)

    SvaraRadera
  17. 17 kommentarer nu! Goddamn. Blev ett bra inlägg det här, Dave! Mer debatt!

    SvaraRadera
  18. Hehe, jo. Det blev faktiskt ganska bra, bro... Men ingenting kan ju vara sämre än Kent. Det övergår mitt förstånd hur något skulle kunna vara så dåligt. :)

    SvaraRadera