22 september 2008

Metal Gear Solid Existence

För ett tag sedan grävde jag som bekant ner mig i det underbara Metal Gear Solid - träsket och insåg vilken sjukt bra spelserie det är. Jag spelade 1-3 innan jag gav mig på det fjärde till PS3 och jag skrev även lite korta rader om varje spel. Dock inte det fjärde, vilket jag kanske borde.

Hur som, så har det avslöjats att Hideo Kojima har planer för ett femte MGS-spel. Den som först avslöjade detta var den fd Kojima Production - anställda Ryan Payton och han bör klassas som en mycket trovärdig källa. Nu har det dykt upp mer nyheter angående Metal Gear Solid serien fast de kanske inte nödvändigtvis är sådär jättespännande. Men man får ju hoppas. :)

Kojima Productions har ansökt om att få registrera varumärket Metal Gear Solid Existence i USA och Japan. Personligen tror jag att det handlar om en nyversion av fyran. På samma sätt som vi fått nyversioner av del 2 och 3 men jag hoppas att det handlar om ett helt nytt, femte spel. Ett spel till där vi får följa Raiden hade ju inte varit helt fel.

Metal Gear Solid 2 : Substence
Metal Gear Solid 3 : Subsistence
Metal Gear Solid 4 : Existence. ??

4 kommentarer:

  1. Men alltså, tänkte på det där. Om Kojima trasslar in sig allt för mycket i hela storyn kommer MYTEN och det som var INTRESSANT att dö ut. Jag säger nej.
    Nej, jag har fortfarande inte spelat klart 4:an...

    SvaraRadera
  2. Låter som en nyversion av fyran ja.

    SvaraRadera
  3. Det lilla som talar emot just att det är en nyversion av fyran är att ingen fyra nämns i registreringsansökan. Så det spelkuleras lite i en nyversion (ytterligare) av ettan eller en helt ny serie. Men skulle jag sätta pengar eller kroppsdelar på något är det att vi inom kort kommer få ett Metal Gear Solid 4 : Existence till PS3, X360 och eventuellt även till PC

    SvaraRadera
  4. Asså, Snake gjorde ju ett cameo till 'Smash Bros' nyligen. Tro om det är en hint att en spinn-off eller nåt kommer till Wii?

    SvaraRadera