06 augusti 2008

smackebonk.blogspot.com



Nu är det gjort. Vi har bytt namn på bloggen. Från Fetfylla till Smackebonk. Varför? Det var planerat sen länge. Fetfylla var lite uttjatat och några av ”skribenterna” (som dock inte skriver så mycket…) vill inte veta av ordet – detta är största anledningen. Uttrycket Fetfylla myntades för snart tio år sedan (nio för att vara exakt… tror jag) så egentligen borde vi väl avvakta ett år till men näe, det är dags nu! Första steget är som sagt att byta namn på bloggen eftersom bloggen är det enda som lever i fetfylla-världen just nu. Bloggen har faktiskt funnits i över två år (första inlägget skrevs 27 juli 2006) så det är på tiden att vi gör nån typ av förändring.

Nästa steg är självfallet att göra om hela Fetfylla-sidan, något som vi har planerat att göra sen typ 2004. Men vi har mycket på gång nu och har på ett ungefär bestämt upplägg m m. Så det ska fan inte dröja länge innan en väntad2.0-version faktiskt är klar. Så nä, Fetfylla är fan inte död!

Varför smackebonk? Varför din mamma?! Jag och Färne har letat efter ett ord som är ”oss” och det är det bästa vi har kommit fram till. Jag har tidigare fört fram frågan till er andra om att komma på ett bra uttryck men eftersom ingen har kommit med något så är det vi som bestämmer helt enkelt. Smackebonk-uttrycket började vi köra med feb-mars 2006 (efter att en viss upphetsad expertkommentator hävde ur sig det) och blev senare ”smack”, ”smacka” osv. Dessutom är det ett jävligt ovanligt uttryck (pröva googla) och nu tar vi över det även på nätet.

Loggan är producerad av en 30+-snubbe från Råneå som numera bor i min gamla Umeå-lägenhet. Löst baserad på Adam West-Batman och serietidningar.

Så sätt igång och skäll på oss nu!

Smackebonk.blogspot.com

29 kommentarer:

  1. Kan inte tillägga så mycket mer än att jag gjort lite ändringar på designen på bloggen. dock inget som ni kanske direkt märkt föutom loggan.

    japp vi har tänkt att smacka en del nya koncept snart.

    SvaraRadera
  2. Fetfylla kändes lite...fjortis ja.
    Har inget gnäll förutom att jag undrar om det inte går ha så man slipper logga in för att kunna skriva?

    12 Sept. Längtar med lagom skepsis. Har redan en känsla av hur det kommer känans höra den. Skepsis, pepp, kärlek, lite melankoli. Det blir aldrig som förr men jag vill de ska ta revansch.

    SvaraRadera
  3. Har nu på test aktiverat även så att vem som helst kan kommentera utan att ha ett google-konto reggat på blogger. Om detta fungerar bra så kommer vi att fortsätta med detta.

    SvaraRadera
  4. Nu finns även statstik tillgängling via sitemeter.

    Enjoy!

    SvaraRadera
  5. Perfa, man är ju mer benägen skriva om man slipper logga in och gorma.

    SvaraRadera
  6. Jag har nu ändrat kommentarerna att inte visas i pop-up fönster.

    Detta tack ej ännu lanserade features via blogger men som kan kommas åt via beta sidan draft.blogspot.com. Detta känns fan mer sweet än pop-snopp...=)

    SvaraRadera
  7. Det där att vem som helst kan kommentera utan att ha ett google-konto är jag lite tveksam till. Plötsligt kan vi få dryga anonyma kommenterare som kan skriva kiss och bajs. Men det får vi väl se.. Jävligt bra att vi inte har kommentarerna i ett pop-up iaf.

    SvaraRadera
  8. Kung! Pepp! Waste! Smack!
    Det är helt lysande. Bra med ett namnbyte då namnet fetfylla kändes lite uttjatat och dp det inte var riktigt representativt för bloggen. Vi skriver ju mer om allt sånt som peppar oss och inte fylla liksom.

    Namnet är hur bra som helst!
    SMACK E BONK !!!!!!!

    SvaraRadera
  9. Visst är det bra att kunna kommentera enkelt men anledningen att jag helst inte velat ha anonyma som kommenterar är att jag hatar spam och folk som inte kan stå för sina ord.


    Men det återstår att se hur detta nu fungerar.

    Vem är du föresten med tipsen, Deltidsharmonisk? Allmänt nyfiken.

    SvaraRadera
  10. Man vill ju nästan krypa till korset, avsluta all a episka gräl, anta all ex fetfyllas lagar och börja blogga igen...

    SvaraRadera
  11. Jag har funderat på ordet Pepp eller liknande också, eftersom det enda vi gör på denna blogg är att peppa olika saker. Men "Pepp" låter ju gay. Å andra sidan så heter ju COC- och DOWN-snubben Pepper som man kan förkorta Pepp' så det hade varit liiite ballt. Fast näe, smackebonk blir det! Ordet Pepp får jag slänga in i budskapstexten istället.

    SvaraRadera
  12. Tjenixen.

    Får väl presentera mig själv som (friskt lånat från Rawk´s inlägg)en "30+-snubbe från Råneå som numera bor i min (dvs Rawks) gamla Umeå-lägenhet."
    ;)

    Kul att logotypen verkar gå hem i lägret.

    SvaraRadera
  13. Hamnade omkring er - dock i pereferin - för nåt år sedan. Minns inte hur faktiskt, kanske Kriz eller Rawk vet. Kanske var det genom J Anderbygd. Jag är en Metallica-nörd som brukar kommentera när ni skriver om ovan nämnda grupp. Ibland träffar jag på ovan nämnda personer och då pratar vi om... *trumvirvel * ... Metallica.

    SvaraRadera
  14. Japp jag är väldigt nöjd över loggan! Tackar så grymt mycket för denna fina logotyp du kära råneå-påg har bidragit med. Vi får göra upp nått för din förtjänst. =)

    Å till Anna som uppenbarligen kickade sig själv från fetfylla får reda det där med erik. Slipper helst att beblanda mig med det fjanteriet =).



    Allmänt kul att folk gillar detta. Är pepp själv också! gillar de nya kommentargrejen-. Känns som små bloggar i en stor blogg. jä!

    Nästa är att peppa och smackebonka fetfylla till nia nivåer. Efter det kanske vår fantasi om musik kommunity borde ta sin plats.

    SvaraRadera
  15. Men Färne, riktigt än är jag inte redo att det steget. Dvs underkasta mig Erik, be om förlåtelse för att jag är en fjant, bevisa att jag har skärpt mig och kan göra styckeindeling. Och hela kittet. För att sedan invänta domen. Horrible I tells you!
    Än dock är jag peppad på att läsa den där bloggen, speciellt nu efter ansiktslyftet :)

    SvaraRadera
  16. Färne - det är lugnt. Vi hittar nog alltid på något så att alla blir nöjda & belåtna.
    :)

    Och till Anna - korrekt styckesindelning är ju alltid av godo.
    ;P

    SvaraRadera
  17. Anna: Kan jag så kan du. Jag har till och med övergivit det allra heligaste av styckesindelningstyper. Ny-rad-tre-mellanrums-principen för den mer moderna och fruktansvärt fula blank-rad-mellan-stycken-principen. Gamla hundar kan lära sig sitta. ;)

    SvaraRadera
  18. alpha: Jo, det kan vara i fas att kunna den ädla konsten... Dock så skyller jag FORTFARANDE hela konflikten på blogger-instrumentet!

    Pappa: Du ger nytt hopp åt de redan förstörda!
    Hoppas jag hinner se dig i helgen en sväng och skrika KRIEGST DU EIN SCH¨YSSEL?!?!?! till dig :)

    SvaraRadera
  19. Anna - ey, det var du som inte kunde ta kritik och det var du som själv avslutade bloggandet på Fetfylla/Smäckebönk. Och om du fortfarande skyller på blogger får du börja med en grundkurs i svenska!

    SvaraRadera
  20. Anna: den nya kommunikationstekniken överhuvudtaget är präktigt duktig på att skadskjuta & vingklippa det svenska språket å det grövsta... ;)

    Jag menar - se bara på alla dessa vidriga förkortningar & ordstympningar som har dykt upp i och med MSN´s & SMS´ intåg i de svenska hemmen?

    SvaraRadera
  21. Erik: jag sa ju att jag inte riktigt var där än... Det kanske kommer!

    Alpha: Förvisso är det så. Svenska språket håller på att gå förlorat. Men å andra sidan ska tekniken underlätta för människor. Tror att det är en naturlig grej att även språket gått samma väg.
    Men det är inget alliansen INTE kommer att styra upp. Eller..

    SvaraRadera
  22. Anna: angående det svenska språket och hur det förändras pga internet så kan det verkligen bli intressant att se vad som sker framöver.

    En tanke kan ju vara att vi kommer att få ett mer & mer globaliserat språkbruk - universiella begrepp och ord helt utan nationella gränser?

    SvaraRadera
  23. I stället borde ALLA börja lyssna på Journey! VILKET BAND!

    SvaraRadera
  24. Anna: Alternativt TOOL / A PERFECT CIRCLE / ESOTERICA...

    SvaraRadera
  25. fan heller. här lyssnar man BARA på Metallica era kommenterarhoror

    SvaraRadera
  26. Rawk: ja måhända, men hellre det än bara en vanlig tråkig hora - som din mamma?
    ;)

    Nej, det där var nästan att tangera gränsen skulle jag vilja påstå. En officiell avbön i samma inlägg som mitt påhopp är på plats...
    ----> (placera valfri avbön här> <----

    SvaraRadera
  27. PS! Och trots mitt förra inlägg så ÄR Metallica da shit.

    SvaraRadera