17 september 2008

Idol 2008

Nä, programmet Idol känns väl kanske inte sådär jättespännande i år eller? Men man kan inte förneka att det är ett underhållande program, åtminstone de här första avsnitten när det bara är idioter i TV.

Och det är idioterna jag vill koncentrera mig på. Jag har sett Idol två kvällar i rad nu och det är något som händer med mig när jag ser det. Jag blir förbannad! Så till den grad att jag pratar sönder programmet så att Linn säger åt mig att vara tyst. Mitt adrenalin exploderar. Anledningen till att jag blir så förbannad är att jag blir tokig på de som ställer upp och försöker impa mot juryn. ”Vadå, det är ju bara massa pajaser som tycker det är kul att göra bort sig och dansa fult och sjunga en barnslig låt som blir lite kult och kanske får man var med på nåt sidoprogram och kanske blir en youtube-favroit” säger ni då. Jo, sådana förekommer men majoriteten är personer som tror att de har talang men är helt jävla värdelösa. Jag blir förbannad! Det är precis som att alla som är med i det där programmet har någon typ av mental störning. Hur i fan kan man tro att man kan sjunga när de i själv verket är totalt talanglösa. Jag tycker egentligen synd om dom. Vad säger deras föräldrar? Har de någon verklighetsuppfattning överhuvudtaget? Vad säger deras polare? Vill de bara vara taskiga eller vågar de inte säga hur värdelösa deras Idol-wannabepolare är? Eller är världen fucked up? Är alla idioter?

Krizefizz, blir inte du som musiklärare irriterad? Jag menar, den roll som du har i samhället är ju extra viktig för att sätta stopp för såna här personer. Råkar du också på den här typen av ungar som tror att de kan sjunga och bli en Idol uppe i Ume?

Äh.

Jag blir förbannad.

Men nu är jag lugn igen.

Nu ska jag snacka lite om juryn som består av Andreas Carlsson, Laila Bagge och Anders Bagge.




Anders Bagge (vänster i bild) är äldst och charmigast och ser mest ut som en hårdrockare, därför gillar jag han bäst. Har skrivit låtar åt Madonna, J.Lo och Jessica Simpson m fl enligt Wikin.

Laila Bagge ser bäst ut av de tre i juryn och har skrivit låtar åt Celine Dion samt storheter som 98Degress och 702 (!).

Andreas Carlsson gillar jag minst. Han verkar vara en dryg brat. Jag blev irriterad på honom idag eftersom han hackade ner hårt på en kille för att han hade mustasch och sa att han inte skulle få brudar eller komma nånstans med den mustaschen. Jag sätter emot. Han får säkert ligga hur mycket som helst tack vara mustachen. Men han hade fula gula tänder. Mer om Andreas Carlsson då? Jo, han verkar vara en av våra största låtskrivare och har skrivit låtar till artister som Nick Lachey, Danny, Lindsey Lohan och, hör och häpna, Paul Stanley! Och vet ni vilken låt han har skrivit? Ja just det, Live To Win!

Men i det stora hela gillar jag juryn ändå. De är ganska charmiga tillsammans och verkar komma bra överens. Fast hur kul är det egentligen då? Nä, hade jag fått bestämma och välja hur jag ville så skulle jag plocka ut en jury bestående av följande två personer: James Hetfield & Lars Ulrich. Det hade varit underhållning det. Och de skulle inte komma överens överhuvudtaget. Lars skulle babbla konstant om hur talanglösa alla var tills den tystlåtna James hade blivit förbannad och dunkat näven i bordet (och smygsupit Jägern under bordet).

4 kommentarer:

  1. Är det inte så att det är mer uttagningar än de som visas i tv? Alla får vara med och provsjunga inför en "fejk-jury" och sedan skickas de sämsta och de bästa till den riktiga juryn för att spela in det som sedan sänds... Det blir så att början och slutet av talangkurvan visas medans medelmåttorna sållas bort och "bra tv" skapas.

    SvaraRadera