23 september 2008

Särskrivningshumor + Världens bästa kapten

Jag är inne på hockeysverige.se och läser en artikel om duktiga 90-talister i Elitserien, denna gång nämns Djurgårdens ungtuppar. Rubriken är "Ännu en 90-talist presenterade sig". En (uppenbarligen) ung kommenterare som kallar sig gggg hetsar till och skriver följande kommentar till nämnda artikel:

"fitt nylle

han är född 91 din kuk sugare"

Tuff kille! Är man inte 90-talist om man är född 91 eller? Och att lyckas med två sådana tydliga särskrivningar på så lite text är bra gjort. Ännu bättre blir det eftersom orden är så härligt vulgära.

För övrigt så är Elitserien igång på allvar och MODO tog sin första seger ikväll mot Rögle i en extremt sevärd hockeymatch. Rögle bjöd upp till kamp och det var nästan slutspelsstämning lite då och då. Mycket postivt är också att MODO tydligt ser ut att åka mer skridskor i år jämfört med ifjol. Och de båda norrmännen fungerar hur bra som helst ihop. Det bästa med matchen var dock vår käre kapten Svartvadets solomål. Sådana mål ser man aldrig i Elitserien nuförtiden. Han tog pucken i egen zon och åkte sedan slalom mellan ALLA Rögles utespelare för att sedan smacka in den bakom Rögles finniga målvakt. Jag måste bara sno en bild som visar en skiss på prestationen. Målet är fanimig kanditat till årets mål. Svarten is back!

5 kommentarer:

  1. En klart meriterande seger. Rögle borta är ingen lätt match. Det bevisade ju FBK redan i omgång 2. Särskrivningen är här. Den har vunnit Erik. Eftersom jag är sjuk spelnörd så läser jag på diverse spelsidor och jag får intrycket av att ca 85% av dagens ungdomar mellan 14-25 inte kan skriva på sitt eget modersmål. Vad fan har hänt liksom? Jag hoppas det är på grund av att de som skriver på spelsidor sitter inne hela dagarna och spelar WoW och pratar med sina WoW-vänner på WoW-språk, typ "omfg lol rotflmho osv leeet", i stället för att gå på svenskalektioner eller läsa vettig text. Man vill fan bara börja grina åt eländet.

    SvaraRadera
  2. Hehe! Det var hårda ord från en liten kille. Jag kan tänka mig att han satt där och var sur över något annat och ba: Fan ja ha fan gått på samma skola som han ja vet hur gammal han ä, han ä fan född 91 å ä kompis me min brorsa! Jävvla fittnylle kuksugare idioter JUURGÅRDEEN! Men fan nu ropa morsan att maten är färdig.ru

    SvaraRadera
  3. hehe... "fitt nylle". vadå... har han värsta fitnessansiktet, eller? "Nämen, jag brukar ju göra ansiktsmorgongympa framför spegeln varje dag".

    Den norska kombinationen i matchen var ju inte helt dum heller. Zuccarello Aasen spelar fram Skröder som skjuter en kanon i mål, från knästående.

    SvaraRadera
  4. Freddä, Särskrivningen har fan inte alls vunnit. Inte så länge jag lever iaf. Jag kommer att påpeka en särskrivning till folk så länge jag lever. Så är det.

    Ja ungdomen är helt jävla kass. Men jag tänker på deras eget bästa. Det finns t ex inte en chans att få en seriös uppsats på högskolenivå godkänd om man skriver tusen särskrivningar.

    SvaraRadera