23 juni 2008

Erik A Persson listar de tio bästa skivorna 1991-2008 på fem minuter!


Jag fick fnatt och gjorde en Close-Up, dvs listade de tio bästa skivorna som har släppts mellan 1991 och 2008. Inte så mycket eftertanke heller, bara rakt på känsla på fem minuter! Jag blev jävligt nöjd med listan också, det är ju helt sjukt vad bra de där tio skivorna är egentligen. Och lite komiskt att fyra av skivorna släpptes 94. Det var ett fint skivår det. Ge mig din lista!

1. Metallica - Metallica
2. Nine Inch Nails - The Fragile
3. Monster Magnet – Powertrip
4. Pantera - Far Beyond Driven

5. Nine Inch Nails - The Downward Spiral
6. Pantera - Vulgar Display Of Power

7. Soundgarden - Superunknown
8. Machine Head - Burn My Eyes
9. Nirvana - Nevermind

10. Rage Against The Machine - Rage Against The Machine

16 kommentarer:

  1. Fuck vad svårt. Så här får det bli idag iaf:

    1. Faith No More - Angel Dust
    2. Emperor - In the Nightside Eclipse
    3. Nirvana - Nevermind
    4. Brutal Truth - Extreme Conditions...
    5. Bad Religion - Generator
    6. Pantera - Vulgar Display of Power
    7. Alice in Chains - Dirt
    8. Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas
    9. W.A.S.P. - Crimson Idol
    10. Sepultura - Arise

    Bubblare:
    QOTSA - Songs for the Deaf
    Neurosis - Times of Grace
    At The Gates - Terminal Spirit Disease (ja, den är bättre än Slaughter of the Soul)
    Vader - Black to the Blind

    SvaraRadera
  2. Erik, här är en mindre ihopslängd lista utan någon som helst eftertanke. Kommer säkert ångra mig, men det är tio jävligt bra änna!

    The Arcade Fire - Neon Bible
    Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
    Beirut - The Flying Club Cup
    Foo Fighters - The Colour And The Shape
    Hole - Celebrity Skin
    Håkan Hellström - Känn ingen sorg...
    Interpol - Turn On The Bright Lights
    Jay-Z - The Black Album
    QOTSA - Songs For The Deaf
    Refused - The Shape Of Punk To Come

    SvaraRadera
  3. Rob: inga jävla bubblare! :) men jävligt hård lista iaf!

    Blondie: Refused och att du skulle lägga dit en Interpol var ju väntat. Men i övrigt var det ju ändå en ganska kommersiell lista tycker jag. The Colour And The Shape och Songs For The Deaf var jag och nosade lite på också! Du ser, vi har inte sååå olika musiksmak iaf;)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Helvete.

    Bubblare:

    Superunknown (om det inte vore för några sunkspår mot slutet)
    Dirt
    Ten
    To ride shoot straight blabla
    In Utero
    The Colour And The Shape
    This is it

    Qotsas skivor är för ojämna.

    SvaraRadera
  9. '91 till '08 säger du... hmm...

    * Meshuggah - Chaossphere
    * Slayer - Diabolus in Musica
    * Sepultura - Arise
    * Sodom - Better Off Dead
    * The Haunted - Made Me Do It
    * @ the Gates - Slaughter of the Soul
    * 9" Nails - The Downward Spiral
    * Mayhem - Chimera
    * Kreator - Violent Revolution
    * Megaleif - Nånting Fult

    SvaraRadera
  10. Bra skivor. Coolt rockfoto!
    Ska kasta upp min lista i ett blogginlägg i morgon och motivera lite mer varför jag tar ut de jag tar ut.

    SvaraRadera
  11. Deltidsharmonisk din sopa! Du fick ju bara med bubblarna!

    Dave - ball lista. Men Chaossphere fattar jag inte. Jag tycker det är Meshuggas sämsta. Soundet suger på den ju, en enda smörja typ. Min åsikt iaf. Då är ju Destroy, Nothing och senaste ObZen mycket bättre. Har du ens hört ObZen!? Fy fan vad bra den är.

    SvaraRadera
  12. "Coolt rockfoto!"? Jag tog bilden med mål att få skit. Jag har vattenbakåtkammat och kavaj på mig. För helvete!

    SvaraRadera
  13. Erik: Så här säger jag om vattenbakåtkammat hår:
    http://www.supermusic.cz/obrazky/24781_james_hetfield_20041022.jpg

    Kavaj:
    http://i.imdb.com/Photos/Events/4500/KirkHammet_Mazur_7867797_400.jpg

    SvaraRadera
  14. Hahaha, helvete vad nöjd du måste vara med den kommentaren. Men du har så rätt!

    Din morsa har lagt upp en sommarbild: http://www.ertra.com/temp/weekly/fat_lady.jpg

    SvaraRadera
  15. Asså, motiveringen för Chaossphere är nog att det är den skiva som låter mest som ett maskineri. Ett stålverk på steroider. Gillar sånt, åsså smink och masker men det är ju mer svartmetall.

    SvaraRadera
  16. Oj.

    1. Metallica
    2. Nevermind
    3. Do Not Tailgate
    4. TDS
    5. Where you been
    6. Mellon Collie
    7. Siamese Dream
    8. Relationship of command
    9. Känn ingen sorg
    10. RATM

    SvaraRadera