04 mars 2009

MESHUGGARGH!


MESHUGGAH - LIVE IN ÖVIK
Arrangör: Föreningen Musikhuset

090411



5 kommentarer:

  1. sweetness! ska ju lira i umeå på påsksöndagen såg jag igår. På scharinska i spanska salen, lär ju bli svettigt värre.

    SvaraRadera
  2. meshuggah- och påskkuriosa:

    senast 'shuggah spelade i övik så var dom förband för entombed. lite lustigt att det var mer publik på förbandet än huvudakten.

    det som är lite roligt med dessa två spelningar i april är att båda lokalerna är väldigt små, med tanke på att meshuggah är bäst i världen. :)

    den 11'e april är det enligt den kristna traditionen årsdagen för när Jesus sades stiga ner till helvetet (1'a Petrusbrevet 3:18-19, 4:6), och är därför mycket häftigare än påskdagen då han sades återuppstå i köttet (om än att det är lite zombievarning).

    SvaraRadera
  3. Kom ihåg att den store Erik Persson hade 2008 års bästa liveupplevelse med detta band. Meshuggah är ett av världens bästa jävla band och därför är det hur coolt som helst att de spelar på lilla Scharinska (varför inte Studion?!) och sen Sliperiet. En mycket bra ursäkt för att ta sig hemåt med andra ord.

    jå, jag var där när Entombed + MEshuggah + Engine no 9 lirade på musikhuset. En klassisk spelning på många sätt. Vi var ett stort gäng som förfestade hemma hos Hugo och Shaken hade sin första riktiga fylla. Han halsade i sig en halvliter sprit på 20 min och sen blev han rätt packad. När han skulle spy så var båda toaletterna upptagna och istället spydde han mitt på golvet så det stänkte spya på tapeterna.

    Jag var också jävligt full och spydde även jag - inne på musikhuset! Jag spydde lite lätt på scenen och sen bland publikhavet och sen spydde jag utomhus. och sen gick jag in och rockade som satan igen. DAgen efter hade jag en sån djävulsk nackvärk att jag fick bära nackkrage.

    I Close-Up uttalade sig Entombed om denna spelning och sa typ att det var det sämsta stället de hade varit på. :)

    Året var 1998.

    SvaraRadera
  4. Asså, Meshuggah spelar i Övik på lördagen och i Umeå dagen efter. Enligt ett ihärdigt rykte så ville bokningsbolaget att dom skulle spela i Umeå på lördagen, men eftersom det är Musikhuset som processat detta i EVIGHETER så var det inte mer än rätt att dom spelar i Övik på lördagen.

    SvaraRadera