03 mars 2009

Mass Effect: Revelation & Ascension

Väntan är lång... alltför lång. Självklart så är det uppföljaren till ett av världens bästa spel som jag menar. Nämligen MASS EFFECT 2. Detta epos av orgasmiska proportioner som lovordats högt i denna blogg och runt om i världen sedan tidigare. Att vänta på något som man verkligen ser fram emot kan vara mycket tärande på hjärtat, speciellt med tanke på att jag inte är så sportig nuförtiden, och därför skulle jag vilja tipsa om de två böcker som släpptes samtidigt som första spelet.


Den första boken behandlar tiden strax innan "the first contact war" och vad som hände efter att människorna fått bekanta sig med "Citadel Station". Jag tänker inte närmare gå in på handling eller vilka karaktärer som figurerar i böckerna, men att få läsa igenom dom ger verkligen ett mervärde till hela "Mass Effect"-upplevelsen. Jag rekommenderar därför dessa varmt.



Why is it whenever someone says "with all due respect",
they really mean "kiss my ass"? - Ashley Williams


5 kommentarer:

  1. Jag är av den åsikten att väntan är det vi lever för. Vad vore livet utan att vänta på saker och ting. Det är det enda vi gör, längtar. Inte alls skadligt för hjärtan, tvärtom!

    SvaraRadera
  2. Nja, ok då. Du har väl rätt. Jag skrev väl mest så för att det passade fint in i texten, eller nåt. Väntan kan väl vara kung och så... men jag föredrar att försöka fokusera på nuet.

    SvaraRadera
  3. Rawk: Att vänta suger. Det är bortkastad tid. Jag föredrar att göra i stället för att vänta på att få göra. Stunden är vitigare än själva väntan på den. Med andra ord, sexet är alltid bättre än förspelet. :)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Dave. Ska ta å beställa böckerna och läsa igenom dem lagom till ME2 :)

    SvaraRadera