12 mars 2009

Album Rip-off av vem?!

Det hela började när jag fick värsta feta reklamen i Spotify. U2:s Album fanns nu att förhandslyssna på osv... Kändes väldigt bekant det där albumet och sedan tänkte jag inte mer på det först jag en vecka sedan satt på T-banan. Där satt jag och lyssnade på NIN och som vanligt kollade på vad det är för mainstream släpp som annonseras i vagnarna (En klassiker om man inte vill glo folk i fejjan).

U2 - No Line at the Horizon 

FRAMSIDA


BAKSIDA



Då inser jag att detta är ju påminner rätt mycket om omslaget till NIN:s album Ghosts I-IV.Tänker iallafall bara på NIN när jag ser deras album. 

NINE INCH NAILS - Ghost I-IV 

FRAMSIDA

Sedan tänkte jag att jag ska fan kolla upp detta och ser då att det finns en Japansk konstnär som heter Hiroshi Sugimoto är grym på svart-vitt fotografi. U2 skulle då ha "Inspirerats" av honom. Jag skulle dock säga att de totalt rippat killen samtidigt som de smiskat han på stjärten! Han lär ju inte fått nått för det heller. Men som allt annat U2 gör så kan de säkert skylla på att det handlar om välgörenhet... Dax för Bono att ta av sig sina jävla brillor tycker jag.  :-)

HIROSHI SUGIMOTO



3 kommentarer:

  1. Och Hiroshi Sugimoto är med alls säkerhet den ende i världshistorien som tagit ett foto där den över halvan är ljusgrå och den nedre är mörkgrå.

    SvaraRadera
  2. Mja, jag tycker att båda skivomslagen är extremt tråkiga som säger "Hej! Det här är en tråkig skiva med grå och intetsägande musik".

    SvaraRadera
  3. Det håller jag faktiskt med dig om Rock!

    SvaraRadera