04 mars 2009

Koenigsegg EV

Den 26'e februari smiskade den svenska sportbilstillverkaren Koenigsegg ut en pressrelease angående att de börjat utveckla en raktigenom eldriven sportbil. Denna skulle på en full tank (20 minuters laddningstid) kunna köra hela 50 mil.
0-100 km/h på 5,2 sekunder

Man får bara hoppas på att monstret kommer att kosta mindre än tre genomsnittliga årsinkomster för gymnasielärare. Antingen det eller att jag får inhandla ett stycke norsk elbil.


0-50 km/h på 7 sekunder


7 kommentarer:

  1. Skaffa en Buddy!

    #Teknik-tagg tycker jag att man kan ha. #Vardag suger ju lite kuk tycker jag, det låter lika intressant som Chris Cornells senaste platta.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst känns Buddyn lite mer metal? Den känns helt rätt!

    SvaraRadera
  3. #vardag är taggen där man bara skriver vad fan man har gjort. Typ dagbok. Idag sov jag till.. igår handlader jag mat osv. Det är vardag! Men jag förstår att du Erik inte har en #vardag genom att du är hårdrockare. Allt i ditt liv är #musik och #konserter plus inslag av #Modo-hockey. Ditt största nöje är #Metallica och när du har tråkigt slappnar du av och spelar #spel.
    Så då förstår jag om du tycker en #vardags-tagg är onödig.

    Teknik-tagg och howto tag.. ja frågan är vad vi ska ha. Funderat på detta också. Men visst tekniktagg är jag inte negg mot men just nu har vi 1 stycke inlägg??


    #howto eller #DIY (do it yourself ) är taggar jag funderat på genom att vi har en del sådana inlägg. Samt en #NIN-tagg vore lämplig.

    #Modo-hockey-taggen måste dock taggas upp. Ser helst att någon annan än jag gör det.

    SvaraRadera
  4. Haha, jag lovar att jag ska vardagstagga mina inlägg när jag skriver "idag sov jag till" eller "idag har jag lagat köttbullar med makaroner!"!

    Japp, mitt liv är mångt och mycket musik, spel och hockey. :)

    SvaraRadera
  5. japp mitt liv är ibland menlöst så ja vi kanske ska göra om #vardag till en #menlöst-tagg istället...

    SvaraRadera