10 mars 2009

Anvil! The Story of Anvil

Jag har, likt många andra, inte alls särskilt bra koll på bandet Anvil. Min koll på bandet är typ följande: ett gammalt kult-metalband från i början av 80-talet, klassiska "duschbilder" på sångaren Steve ‘Lips’ Kudlow tagen av en viss Ross Halfin (se nedan), Lars Ulrich har nämnt Anvil i nån intervju och så har jag för mig att de lirade på Sweden Rock för nåt år sedan. Sen får ni Anvil-kunniga skälla ut mig hur mycket som helst. Vad jag vet mer är att jag kommer att bli helt frälst i bandet efter att ha sett dokumentärfilmen om bandet som heter Anvil! The Story of Anvil. Detta verkar vara en verklighetens "Spinal Tap". Jag blev totalt berörd av trailern.




1 kommentar:

  1. Jaha, verkar ju intressant. Kanske man ska ta och gotta sig med i helgen.

    SvaraRadera