26 mars 2009

Lite snack kring våra 2008-års-bästa-skivor-listor

Jag är både förbannad och kåt på dig just nu Kizzelizz.

Anledning till Förbannad: Du har varit en b*g som hållit dig undan från bloggen mer eller mindre i två år och sagt ca 82,5 ggr att du "ska" börja blogga igen eller så skyller du på att du inte har tid vilket är världens sämsta ursäkt. Det handlar om prioritering. Nu har du kommit igång på allvar och skriver finfina inlägg. Dock så varnar jag dig – skriv inte för intensivt för då kan du börja komma med ursäkter igen och tappa tid och din mor.

Anledning till kåt: En förbannat välskriven årsbästaskivorlista uppdelat på tre inlägg. Du skriver som man ska skriva; dvs pang på rödbetan och skriver det du känner och tycker. Detta fångade du upp briljant i dessa inlägg. Total ärlighet. Och lite flum. Som det ska vara. Watch and learn. Allt är förlåtet. Flytta ner till Sthlm nu. Jag bjuder på whiskey och så kan vi se på musikdvds hela natta och sen skämma ut oss och sen starta upp Dirty Mischief 2.0.

I övrigt: Vi (jag, Nördin, Kriz) är för lika varandra i vår musiksmak. För en utomstående ser det lite barnsligt ut fast samtidigt är det ju fint också. Självklart påverkar vi varandra. Men vi hjälper varandra också; ”lyssna på det här”, ”det här är skitbra!” osv… Det är bra. Men eftersom jag skrev min lista före er så är det ju dock ni två som har härmat mig! Men jag tror ändå att nästa års lista kommer att se lite annorlunda ut ändå eftersom vi inte umgås lika mycket som vi brukade. Men det ger nog inga större pengar om man satsar på att Crack The Ass kommer att ligga högt på samtliga våra listor nästa år. Jaja.

Sen känner jag din musiksmak rätt bra Kriz och lyckades pricka in vilka fem du skulle ha med på topp fem. Inte rätt placering dock men va fan, jag underskattade helt enkelt din äckliga kärlek till både Daron och Volta.

Och avslutningsvis vill jag också säga att både Nordin och Kriz är skittöntiga som har snackat om att inte ha DM på förstaplatsen. Skittöntiga. Det är ju tragiskt men jag känner er musiksmak bättre än er själva. Fittor.

Och en sista reflektion; Fredde hade sämsta listan eftersom han hade hip-hop på sin. Å andra sidan tackar jag extremt mycket för Airbourne-tipset (jag hade smålyssnat lite innan men lyssnade på allvar när den låg på din lista – så jävla cp-bra)

Och en sistsista reflektion: Nordins Baloo-citat var inte kul, bara tråkigt och tydde snarare på att han inte orkade kommentera sina val.Detsamma gäller Svenke. Skärp er till nästa gång. Ge ett argument annars är det inte intressant. Inte alls lika intressant iaf.

Och en sistsistsista reflektion: när får vi övriga skribenters listor? Färne?

6 kommentarer:

  1. Tack. Du är också b*g.

    Ja, du är duktig som visste vilka fem skivor som skulle vara i min topp 5. Helst när jag redan rankat plats 6-15, skrivit kort om två extra skivor som jag inte tog med, samt nämnt att jag endast inhandlat 17 skivor under året. Så vilka fem kan vara kvar då? Vilka kan det vara? Jaaa, vilka kan det vara? Inte så svårt att räkna ut, eftersom som du själv säger: vi har i princip samma musiksmak. Och eftersom du känner mig så vet du att det inte fanns nån chans alls att jag skulle ha t ex Tiamat eller T(i)NC på Topp 5, för det är bara 08:or som lyssnar på sån jävla skit.

    Kommer du till Ö-vik och headbangar i påsk?

    SvaraRadera
  2. b*g.

    jag kollade på flygresor och dylikt till ö-vik för Påsk igår. Snorjävlacpjävladyrt. JAg blev förbannad.

    SvaraRadera
  3. Flyg till Umeå, åk buss/bil med mig till Ö-vik.

    SvaraRadera
  4. Haha kung inlägg. Garvade som fan. :)

    SvaraRadera
  5. Eckepeckerawk är en smula we-todd-did som kollar påskflyg en vecka innan, nej?

    Dessutom, när du nu påpekar att många smaker är för lika, då borde det ju vara bra att Dread har hiphop på listan? Vilken annan genre hade herrn hellre sett?

    SvaraRadera
  6. Planering är något som jag ännu inte har lärt mig. Det är något man bör lära sig innan man kan kalla sig vuxen. Jag HATAR att planera.

    Jag hade hellre inte sett någon annan genre. Hårdrocken i sig är en så inihelvete bred och spännande genre så man har egentligen inte tid att utforska något annat.

    SvaraRadera