17 mars 2009

Crack The Nordin


Varför, varför, varför, varför gör Mastodon så här mot mig? Lägger upp hela nya plattan för streamning på deras MySpace, är det så man behandlar ett troget fan? Jag vill vänta till releasedagen och lyssna på CD! Tur att jag har självbehärskning som en buddistmunk, för annars hade det nog varit omöjligt för mig att vänta en vecka till. YOU CAN NOT CRACK ME, MASTODON!!! 'YOU HEAR ME?!

För nu är det faktiskt bara en vecka kvar till dess att Crack The Skye, det senaste mästerverket från Mastodon, släpps lös i skivbutikerna. Visst kan det vara fel av mig att kalla albumet för ett mästerverk innan jag ens lyssnat på det, men det struntar jag fullkomligt i. Jag nämner det för ett mästerverk likt jag benämner glass som gott. För glass kan inte vara äckligt och ett album från Mastodon kan inte vara annat än ett mästerverk.

Jag hoppas verkligen, även om sannolikheten det inträffar är noll, att det finns en ” "March of the Fire Ants"-, "Mother Puncher"- eller "Iron Tusk"-liknande käftsmäll på den nya plattan. För det saknade jag på Blood Mountain, i alla fall initialt. För er som inte visste det så finns det faktisk ett berg i Georgia, den delstat i USA bandet kallar för hem, som heter Blood Moutain.

Dra mig baklänges vad jag blev peppad på Mastodon! JÄÄÄÄ!!!

10 kommentarer:

  1. Inte nog med att de är tvungen att låta dig streama hela nya plattan. De är tvungen att ge dig alternativet att köpa en fet delux-grand-lux-utgåva för en 500kr med. Dom jävlarna. :)

    Håller med dig om att nya plattan är ett mästerverk. Och då har ja faktiskt lyssnat på en låt från den. Ungefär 100 gånger de senaste två veckorna. Mastodonpeppen bor i mig! Och allt är gott!

    SvaraRadera
  2. Kung! Men jag är lite osäker på releasedatumet. Det verkar som den släpps i UK den 23:e och USA den 24:e... hoppas det är 23:e som gäller i Sverige också. MASTODOOOOON!

    SvaraRadera
  3. Mastodon är det mest spännande metal-bandet på hela 2000-talet och, om man ska vara halvdryg, även det enda riktigt intressanta metalbandet idag. Min pepp är också total. Mastodont Totalitet.

    SvaraRadera
  4. Fan också. Nu la jag beställningen på super-deluxen på 439 laxar från CDON också.. Jag hade ju tänkt att beställa den från http://www.mastodonrocks.com/merch/ först men det kan ju ta en liten stund om det ska skickas från staterna. Men visst fan är detta samma utgåva som finns på CDON? Ja,det måste det vara... eller hur Svenke?

    Äh som sagt, beställningen är nu gjord och jag sätter en tusing på att jag snart får en kommentar av Pappa som skriver att han har gjort samma beställning;)

    SvaraRadera
  5. Erik gav mig pepp!

    Mastodon Crack the sky 2009 (LP) 1 st 229 kr
    Mastodon Crack the sky 2009 CD+DVD 1 st 449 kr

    SvaraRadera
  6. men för fan, gubbar! Skärpning! Den där beställningen skull ni gjort för länge sedan.

    SvaraRadera
  7. Beställt deluxen från CDON jag med! =)

    SvaraRadera
  8. Beställde dock från Ginza. CDON kan va så duktigt sega på att leverera prylar. Klockrent av dig Nordin att dömma ut oss för att vi förhandsbokar(!) först en vecka innan skivan släpps hehe. Jävla musiknörd! :P

    SvaraRadera
  9. Finfint av dig Kizz! Men jag ska be CDON att avbeställa den åt dig eftersom du inte lagt upp 2008 års bästa skivor ännu! OCh inte fan fick man en rapport från HoM eller. Och ingen din mamma-rapport heller.

    Egentligen borde jag beställa från Ginza. De var ju fan först. På den gamla goda tiden så skrev man upp alla skivor man ville ha på ett beställningsformulär på baksidan och skickade in via snigelpost. Det var tider det. Dessutom har CDON knullat upp någr abeställningar åt mig på sistone och indirekt med Kriz fina julklapp till mig. Varför gjorde jag inte en Ginza-beställning? Nästa gång!

    Jo, charmigt av Nordin men han är egentligen ingen riktig musiknörd eftersom jag inte har sett någon lista på hans favvoplattor från 2008.

    SvaraRadera
  10. Man köper deluxen på cdon för att den är 10 spänn billigare där, och för att jag får gratis frakt eftersom jag är student. Sen att det är värt en tia om det blir förseningar osv är en annan diskussion!

    SvaraRadera