09 januari 2007

Morgonstund har guld i mun?


Hey hey hallå! Hur står det till? Jodå, det är fint. Själv då? Naaaee...

Klev upp klockan 09.00 idag, fast jag inte egentligen har ett skit att göra. Ingen tid att passa... ingenting alls. Varför? Vet i fan. Försöker vända tillbaka dygnet lite grann antar jag, nu såhär innan skolstart och allt helvete. Har försökt vända tillbaka dygnet timvis, så jag ändå fått åtta timmars sömn per natt, en metod som fungerar mycket bra om man har tid på sig. Somnar 05.00, kliver upp 13.00. Somnar 04.00, kliver upp 12.00. Somnar 03.00, kliver upp 11.00 osv osv. Somnade runt 01.00 i natt, hence the 9 am wake up call. Somna 00.00 i natt och kliva upp 08.00 imorrn? Tror inte det, nån jävla måtta får det väl vara.

Fortfarande kvar i Ö-vik, och det är faktiskt rätt skönt om man kommer bort från paniken som infinner sig när det inte finns ett skit att göra och man inser att det är rätt okej att bara vara också. Zelda till Wii är nästan avklarat. Som jag antar så har jag ett enda ynka tempel kvar att klara av, vilket jag inte vill ännu, så för tillfället springer, rider och warpar jag mig runt hela Hyrules rike i jakt på heart pieces, poes eller golden bugs. Detta tar tid. Satt igår och spelade totalt i säkert 3-4 timmar, utan att egentligen göra någonting som för spelets handling framåt. Eller, jo... vissa grejer åstadkom jag. Grejer som man inte behöver göra för att klara ut spelet, men ändå. Ändå. Det är kung. I love it.


Tillbaka i Umeå nu till helgen, och det känns bra. Inga pengar att direkt leva och vara rolig för, men så är det och så får det vara. Det kommer kännas skönt att hänga i lägenheten. Hänga i mitt rum. Lukta på skivsamlingen. Slänga mig som en säck potatis i den gamla svarta, slitna soffan och utan mål zappa runt på teven. Fan... julpyntet måste ju bort. FAN! Det hade jag glömt. Granhelvete och allt. How does it feel? Suck suck suck suck.

Inneboendefrågan verkar i alla fall löst nu, vilket känns A OK. Som jag fattade det på Therese så är det alltså nu bestämt att Lina, en klasskompis till henne, ska flytta in så fort hon får sin nuvarande lägenhet uppsagd. Det kan bli så att jag och Therese själva får betala februaris hyra, men wtf... det är inte så farligt. Jag och Erik betalade i stort sett hela förra sommaren själva, och då hade jag ingen inkomst överhuvudtaget. Överhuvudtaget. Vad fan betyder det egentligen? Tänk på det: Över Huvud Taget. Något man fångar ovanför sitt huvud. Vad fa-an kommer det ifrån? Jävla skitspråk.

Näää... nu ska jag kasta mig in i duschen, och sen bär det nog av till Hyrule igen. Eller kanske blir det någon film? Jag vet inte. Farsan har gått och skaffat Boxer-kort här i dagarna, så nu har vi typ 30 jävla kanaler på teven också, vilket förslappat mig helt och hållet. Det finns alltid något som är kul att titta på i brist på annat. Vi har fått Canal+-kanalerna nu också, bara på prov som jag fattar det, men där är det ju i stort sett alltid nån film man kan titta på. Jäjä. Välkommen till nutiden. Ett jävla helvete, det är vad det är.


Nä. Det är bra. Håller med dig, Erik: 2007 blir nog ett kanonår!

I alla fall gällande musik, film och spelutbud. Annars blir det nog ett nytt år av krig och massdöd, svält och fattigdom, miljöförstöringar och naturkatastrofer, multinationella företags rekordvinster kontra stor arbetslöshet och allt annat som hör dagens samhälle till. Skål för det! 2008 åker Bush, med sin cp-administration, ifrån Vita Huset, och det är i alla fall ett steg i rätt riktning. Överlever vi 1 1/2 år till, så kan det nog gå vägen.

Som Dan Ekborg säger i den underbara "Tomten är Far till alla barnen":

Skål på er, buksvågrar!




Kristoffer Jonsson
kriz@dirtymischief.se

5 kommentarer:

  1. Ha, Krizen är tillbaka! Jä.

    Du gör det jävlig bra att somna 01. Det lyckas som aldrig jag med trots att jag måste upp vid halv åtta varje morgon. Men jag är vild också.

    JAg tycker vi spelar Poker i helgen. Lillen och jag har pratat om det. Och lite Whiskyeah kanske? yaa? YAA?

    Längesen Dirty körde buksvågerskålen för övrigt. Skärpning!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer nog inte upp förrän på söndag. Morsan och farsan kunde inte skjutsa upp mig förrän då, och jag har typ 1000 saker att ta med så buss går liksom bort. Med andra ord går även pokern bort för mig tyvärr, om det inte blir en söndagspoker dvs =P

    SvaraRadera
  3. undrar om han gjorde detta för att komam på 3dje plats i topplistan =) för innan var det andre som hade denplatsen..


    pepp eller vadå!

    SvaraRadera
  4. Två brudar i kollektivet alltså. Damn va smooth! Fortsätter du såhär kan heffan slänga sig i väggen.

    SvaraRadera
  5. bloggpolisen säger: Din mejladress och namn bör vara ett steg ned så att mejladressen går vägrätt mot bildens underkant..

    SvaraRadera