05 januari 2007

Chris Cornell

Igår på P3 rock gick det en heltimmes special om mannen med den underbara sångrösten – Chris Cornell. Tack som fan för tipset Kickelåffen! Håkan hade intervjuat Chris hösten 2006 och gick igenom hela hans långa karriär. Från legendariska Soundgarden, till sidobandet Temple of the Dog, solokarriären och nuvarande Audioslave. Jag har sagt det förut men säger det igen – Chris Cornell är en av vår tids största sångare. Ni kan lyssna på programmet i efterhand på www.sr.se/p3/rock. Jä.


Jag var nere och såg MODO möta HV71 igår i en fullsatt Swedbank Arena. Nio raka hemmavinster innan gårdagens match men den sviten bröts tyvärr. 1-4 till HV och det var fan klasskillnad. Inte bra. Men vi kommer igen på lördag!

Helgen ser ut som följer: fredag idag och då slutar man lite tidigare. Då ska jag ta tillfället i akt och städa upp lite innan Tessan kommer tillbaka från Sundsvall imorrn. Sen spela Zelda. Imorgon lördag ska jag se Timrå vs MODO hemma hos Nordins och sen ska jag och Linn dra och se The Prestige på bio eftersom Christian Bale är så jävla cool.

Och såhär koncentrerat ser det ut i NIN-studion nu när skivan mixas. Häftigt!



Trevlig helg! På Återseende.





Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

5 kommentarer:

  1. Bale är bra. Såg The Prestige igår. Den är bra. Nästa biofilm lär väl bli The Departed. Fast jag rekommenderar världen att se originalet Infernal Affairs.

    SvaraRadera
  2. "Den är bra."? VArken mer eller mindre? bra är ju som godkänd dvs en trea av fem möjliga bananer. Äre så?

    SvaraRadera
  3. Bra inlägg. alltid kul att se nått från studion.

    ser fram emot ett inlägg om din nya lägenhet by the way...

    SvaraRadera
  4. hmm varför var mitt inlägg anonymt? skummt..

    SvaraRadera