08 januari 2007

Peppa 2007!


Jävligt bra av Kriz och Nordin att smacka upp listan på 2006 års bästa skivor. Jag har min halvskriven men problemet är att jag gör om listan hela tiden eftersom skivor växer hit och dit. Det är förjävligt men jag måste bestämma mig någon gång och därför har jag sagt till mig själv att jag får veckan på mig att bestämma mig helt enkelt. Så, innan veckans slut, kommer 2006 års 15 bästa skivor enligt Erik Anders Persson. Fint va?

Men medan jag sitter och funderar över året som har varit så kan jag fan inte sluta att tänka på 2007, för det ser ut att bli ett fint år. T o m finare än 2006 och det vill ju inte säga lite det. Kolla på detta:

Kommande skivor 2007
Om 2006 var något av ett mellanår i musikbranschen så kommer 2007 att vara helt jävla magnifikt. Ty om man bara funderar en liten stund så inser man att det blir ett gyllene musikår.

Metallica (2007 blir Metallicas år. Inget snack om saken)
Nine Inch Nails (Ny skiva i april. Ja, det är snart!)
Machine Head (kommer att krossa)
Down (Down 2 var kanske världens bästa skiva 2002, Pepper, Phil och co kommer inte att vara sämre 2007)
Monster Magnet (Den nya skivan skulle ha släppts 2006 men en överdos stod i vägen. Mr Wyndorf – nu är du rehabiliterad och redo att rocka igen!)
Guns N' Roses (Jo, jag tror på att detta blir året som Chinese Democracy släpps, fanimig. Axl är kung.)
Saul Williams (Trent ligger bakom, det kommer att bli kanon)
The Hives (en ny svängig platta? Utan tvekan)
Chris Cornell (mannen med den magiska rösten)

Fuck! Där har man ju nästan 10 skivor på en gång. Och då finns det många skivor som man inte har tänkt på heller.

Kommande konserter 2007
Nine Inch Nails i april (!)
Cult of Luna I februari (!)
House of Metal I februari (Entombed, Satyricon, Soilwork, Pain)
Close-Up Festival (!)
Metallica hösten 2007 (Vågar man hoppas på det? Klart som fan man vågar hoppas på det! Jag tror på en inomhusturné i Europa hösten 2007. Vi får se om jag får rätt. Jä!)
Osv osv..


Kommande spel 2007
Ja, jag tillhör tv-spelsgenerationen. Och 2007 kommer att krossa med fler spel till Wii och en viss ny Playstation-konsol släpps ju. Fuck!

Wii
Super Mario galaxy
Disaster: Day of crisis
No more heroes


PS2
Final fantasy XII

DS
The Legend of Zelda: Phantom hourglass,
Final Fantasy XII: Revenant Wings

PS3
Devil may cry 4
Metal Gear Solid 4 - Guns of the Patriot
Grand Theft Auto IV
Tekken 6
Resident evil 5
Alone in the dark








Känn 2007-peppen!



Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

2 kommentarer: