19 januari 2007

Erik fredagsbloggar om hockey och fester och högstadiet!

Jag brukar ha som vana att skriva ett blogginlägg på fredag eftermiddag innan jag sticker hem från jobbet och firar helg. Jag har haft svinigt mycket att göra idag så jag har skrivit in min arbetskalender att blogga och skrev in följande information: ” skriv om MODO, utflyttningsfest och högstadieåterförening”. Haha, dessa tre ämnen är alltså vad detta inlägg kommer att handla om. Men först något helt annat =>

Fan vad ni bloggar era jävlar! Jääävligt jävligt bra. Fan fan! Svordomar svordomar. Det är kung kung. Men vet ni vad ni är kassa på? Vet ni det? Jo, det är att skriva en lämplig rubrik till era inlägg. Rubriken måste behandla innehållet på inlägget för annars är det som värdelöst när man tittar i arkivet och läser följande rubriker: ”YEAH”, ” Mest bara lite babbel..”, ”Testing”, ”HEJ!”, ”Länge sen..” osv.. Alltså - bättre rubriker och arkivet blir värdefullare.

MODO
MODO vann igår, urinerade totalt på Skellefteå. 5-0. Jag längtar till slutspel men ändå inte för det brukar typ jämt gå åt helvete ändå. Men med det MODO-lag som vi har idag med snubbar som Krizan, Sundström, Skröder, Morrison (som var fan bäst igår), Timander, Svartvadet, en kommande Salomonson och resten så ska vi fan komma längre än till kvartsfinal i år. Fanimig. Ja, jag vet att jag har blivit en total MODO-nörd och det njuter jag av – ni andra kan leka med data hur mycket ni vill.

Utflyttningsfest i Rockbaren
Imorgon lördag ska vi ha fest i Rockbaren. Det var länge sen måste jag säga som vi hade en redig fest och det ska det bli nu. Tanken är att det ska vara en form av utflyttningsfest eftersom jag flyttar ut. Det är förjävligt på många sätt eftersom Rockbaren verkligen är mitt hem. Men det känns bra också. Så vi får väl fira och tänka tillbaka på alla fina stunder som vi har haft. Sen så kommer festen att fungera som en inflyttningsfest för Tessan och kommande nya rockbaren-medlemmen Lina. Kung. Hoppas att det kommer mycket folk. Troligtvis kommer alla som någonsin har bott i kollektivet att kika förbi. Dvs (förutom vi som bor där nu) även Elina, Bettan och Elin. Jä. Ted kommer upp med sprit också. Det blir roligt.

Högstadieåterförening
Linns mor eller far (eller nån av hennes syrror, kommer inte ihåg) nämnde nånting om återföreningar med sin gamla klass från grundskolan, och att det brukar ju vara tioårsjubileum på sådant. Jag tänkte tio år tillbaka och vips så kom jag på det – för tio år sen gick jag ut nian. Tio jävla år sedan nu. Det är coolt. Alltså måste det styras upp en återföreningsfest med sin gamla högstadieklass i år. Ananrs vore det ju kasst. Och det mest logiska är ju att dra ihop en gemensam fest med parallellklassen då också. Så alltså, en återföreningsfest med 9A och 9B från 1997! Jag har börjat snacka lite lätt med några boys i min gamla klass så får vi se vad vi kommer fram till. Färne, du som gick i A, vad tror du om detta?

Nu ska jag förbi Systemet strax och köpa lite alkohol för morgondagen. Vad jag ska köpa? Jag vet inte. Jag får se. Impuls blir det.

Trevlig helg!






Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

3 kommentarer:

  1. hmm är det inte andra gången du har den här bilden i bloggen? är det en bra bild tycker du?

    SvaraRadera
  2. KUUUL KOMMENTAR! SKITKUUUL KOMMENTAR!

    Jao, jag har nog använt mig av denna bild förut på denna blogg. Men jag var så stressad och dessutom tyckar jag att denna bild är bäst (inte bra) och ger mig såna rysningar av minnen att jag mår helfint.

    SvaraRadera
  3. hahaha.. japp visst var min kommentar väldigt givande. =p

    SvaraRadera