14 augusti 2006

Religion's a whore

Jag vaknade upp imorse runt 07.30-tiden. Solen lyste in lite grann och jag mådde bra och funderade på vad klockan skulle kunna vara och vad jag skulle hitta på denna fria dag. Sen sa det SMACK i min hjärna och jag insåg att jag skulle jobba idag och att jag började jobba om en halvtimme. Faaan, vad drygt det var. Jag kom en halvtimme försent men det är som det är. Det är hursomhelst jobbigt att ligga och må bra i sängen och tro att man är ledig, och sen inser man hur fel man har. Blä.

Jag tänkte först skriva ett råseriöst inlägg om blodgrape. Jag älskar den frukten, äter en sådan en gång per dag och njuter. Blodgrape är the shit. Jag har googlat lite info om denna gudomliga frukt men sen insåg jag hur nördigt det skulle vara så jag lät det vara. Fast det är fortfarande en halvbra idé tycker jag nu när jag tänker på det. Jaja, i framtiden kanske.

Det var nyss helg och japp, jag klarade att vara nykter igen. Tro det eller ej. Inga problem faktiskt. Det blev en intensiv helg. Efter jobbet i fredags drog jag, Svenke och Linn och käkade middag på Rådhusparken. Det var trevligt. Sen dök André och Anna upp vid 18.30 och jag och Svenke hängde på och såg Da Vinci Koden (ja, jag vet att det blir som en särskrivning där, men filmen heter och stavas sådär på svenska). Eller, de dök snarare upp 18.35 så vi missade lite av introt på filmen. Men det gjorde inte så mycket. Filmen får godkänt men jag trodde det skulle vara mer spännande egentligen. Jag tycker den nästan var lite löjlig och inte särskilt trovärdig. Efter filmen drog vi hem. Anna gick och la sig så jag och André satt på balkongen och snackade skit medan vi (naturligtvis!) käkade blodgrape. Fast vi snackade inte alls skit, vi hade ett fint och givande samtal om livet och dess härligheter och otäckheter. Ett sånt där givande underbart samtal helt enkelt. Men det var ändå för kort. Han gick och la sig sedan eftersom han skulle upp vid 6-tiden och köra norrut. Grabben sticker ju snart till Kanada och blir borta i ett år. God dammit André, jag kommer att sakna dig. Men men, jag ska se till att jag kommer över och hälsar på. Ok.. jag fortsätter, och nu ska jag göra en snabb redogörelse för vad som hände i helgen. Klockan var sent men natten är ju ung så jag mötte upp med Nordin, Linn och Anna och drog till Svenke och såg Silent Hill. Det var kung. Vi har för övrigt blivit ett tufft gäng vi fem. Nykteristgänget kan man kalla oss. Lördagen fortsatte med samma umgänge. Vi drog ner på stan och hängde och fikade och sen var det grillning som gällde. En lång grillning, jag blev svinmätt och höll nästan på att spy ett tag där men det var kung. Sen massa häng i Rockbaren med live-dvd:s och sen såg vi München. Söndagen ägnades åt friidrotts-EM som är the shit. Synd att det är slut bara. Jag ska ta över Jacob Hårds roll som kommentator. Det blev dock inget av att hämta förstärkarna som det var tänkt i helgen. Petter var som upptagen och lat hela helgen så vi tänkte försöka göra det i veckan istället. Äh, nu lämnar vi det här.

Nej, det gör vi inte alls det.. Jag har köpt två skivor i dagarna: Nya Slayer och Wolfmothers cp-tuffa skiva. Och jag har inte köpt en skiva på typ två månader eller mer och fick en enorm kick när jag gjorde det. Jag mår bra när jag köper skivor. Och Slayer kan man bara älska. Jag älskar dom. Och just därför citerar jag Kerry Kings tuffa uttalande om vad han anser om religion, eller.. det får bli rubriken. Och lite rätt har han ju. Eller hur?


Och eftersom jag är ’Tallica-nörd så måste jag berätta att de lirade ännu en ny låt nu när de har lirat två konserter i Japan. Jag har hört ett skränigt videoklipp men jag diggar låten ändå. Den låter som en blandning mellan Misfits och Motörhead. Trallvänlig med massa körer och punkig som fan. Och snabb. Och Kirk lirar två tuffa solon, 80-talsstyle. FUCK! Jag är peppad. Skriv klart låtarna och börja spela in skiten nu! Och låt Rick Rubin säga sitt lite också. JÄÄ! 2006 blir Metallicas år. Inget snack om den saken. Hursomhelst, Metallica mår bra och skriver balla låtar. Då mår jag också bra.

Fuck this.
Fast nä, ikväll ska jag och Kriz tokstäda hela lägenheten. The mothafuckin’ RockBar. Varför? Det är väl pop? Jo, men det ligger till som så att en tjej ska komma imorgon och kolla på lägenheten. Jao, vi ska ta in en person till. Och i morgon kommer hon förbi och tar en titt och ser vilka slödder vi egentligen är. Vad vet vi om henne so far? Jo, följande: hon är 20 bast, blond (tror vi), ska läsa Juridik (ojoj), kommer från Sundsvall och är glad och ytterst social i telefonen. Det blir intressant. To be continued...




Erik A Persson
rawk@dirtymischief.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar