02 augusti 2006

24, Scrubs och hårdrock


Goddamn my man! Right here, right here... Ö-vik.

I Ö-vik står tiden ibland lite stilla, även om de sista veckorna gått jävligt fort. Mycket tack vare musiken och de tv-serier jag slö-plöjt. För några veckor sedan laddade jag ner samtliga fem säsonger av Scrubs, en serie som jag sett ströavsnitt av på TV, och verkligen gillat, men liksom aldrig orkat riktigt följa. Jag hatar verkligen att följa serier på TV, eftersom man blir så uppbunden. De flesta serier jag verkligen sett igenom har jag laddat ner och plöjt igenom på så kort tid som möjligt. Förutom då "Kameleonten", eller "The Pretender" som det egentligen heter. En halvt B-ig serie som nu för tiden går på TV6. Det har dock blivit en sommargrej att kliva upp klockan 10 varje morgon för att se ett nytt avsnitt. Vilket e skönt. Vanor är the shit ibland.



Hur som helst, back to Scrubs. Fan vilken bra serie. Rolig som fan. Har nu plöjt igenom alla avsnitt, vilket e ca 120 stycken x 22 minuter. Grym! Blir skoj att se den sjätte säsongen, när den nu behagar dra igång. Det har dock gått så långt att jag i natt hade en Scrubs-dröm. Kanske bra att jag inte har några avsnitt kvar att se för tillfället. Hmm...

En TV-serie jag drömt mycket om de senaste tre nätterna är dock 24. Vilken jävla serie det är. Det borde fan vara olagligt att producera en sådan serie. Jag började plöja serien i söndags, och blev klar igår eftermiddag. Jag lyckades alltså inte med konststycket att plöja alla 24 x 42 minuter avsnitt i rad, som Erik och Svenke gjorde med säsong 4 i fjol. Men jag höll ett rätt bra tempo ändå. Men seriöst... vilken serie! I love it! I love Jack Bauer! Fuckin' A! Den här säsongen var kanske inte lika spännande och hote var inte lika överdjävligt som i föregående säsonger. Men trots det var det ändå mer FUCKED UP! Presidenthelvetet var ju bakom hela skiten, och hur lätt är det att motarbeta honom? Va? Va? VA?

Sen dog ju för fan Robert Palmer, Tony Almeida, Michelle Dessler och en massa andra välkända karaktärer. Fuck. It is fucked up! Och sen slutade skiten med att Jack Bauer blev kidnappad av kinesjävlarna. Ja, ni läste rätt... samma jävla kinesjävlar som Jack fick lov att fejka sin död för att slippa undan, i slutet av förra säsongen. Fuck fuck fuck. Jä.

Äh. Orkar inte spoila något mer nu. Vitsen e liksom lite borta, eftersom säsongen redan sänts klart på TV4. Min förra 24-spoiler var grymmare, eftersom jag skrev den mitt under säsongens sändning i Sverige. Vill ni läsa det mästerverket så hittar ni den under september-arkivet här:
http://rockbaren.blogspot.com



Andra TV-serier att rekommendera när tristessen tränger sig på:

- Band of Brothers (inte sett? du e sämst)
- Deadwood (you are a cocksucker!)
- Rome (you are the mother of a fucked pig!)
- The Sopranos (i'm gonna break your fucking head in!)
- My Name Is Earl

Mer mer mer mer mer....,...x dchsahbak v aahahahahahajaönv

Äh. Wtf. Nu babblar jag skit.

Gick in på Mastodons Myspace-sida idag och lyssnade på en ny låt. Helvete! AArghÅ!mkmvl.... såg även de två studioklipp dom lagt upp. Helvete! AArghÅ!mkmvl.... Sen gick jag in på Machine Heads hemsida och kollade på deras studioklipp. Helvete! AArghÅ!mkmvl....

Många bra skivor som släpps inom kort. Slayer, Mastodon, Iron Maiden, Audioslave... mer? Antagligen. Machine Head kommer sent i år, eller tidigt nästa år. Metallica släpper nytt till våren... som sagt: antagligen.

Fuck yeah!

Bloggeliblogg. Nu har jag bloggat som en blogg. Färdigt. Blogg. Bögeliblogg. Röven. Jag vill inte äta blogg, varför ska jag äta blogg? Vem vill äta bloggen? Vill du äta bloggen? Wrah-ha-haha-ha-ha.´

Puss & runk!





Kristoffer Jonsson

kriz@dirtymischief.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar