22 augusti 2006

Pladder om framtiden och det som varit

Fick idag besök av en kille som vill flytta in i vårat kollektiv här på Morkullevägen. Trevlig kille från Norrköping. Han har jobbat i Oslo, varit bartender i Dublin, surfat i Australien och ska nu börja plugga ekonomi i Umeå. Men vi har ju en hel drös med människor kvar att träffa så jag har inte en aning om vem som kommer att bo i rummet bredvid om en vecka. Jävligt roligt på ett sätt men lite underligt också. Kanske blir det cheerleadern från Uppsala, Tjejen från Borlänge, kanske Göteborgskan…. Vem vet hur detta kommer att sluta.

Sak samma, jag har viktigare saker för mig. Det är nämligen sista veckan på den vita månaden med allt vad det innebär; Surströmming imorgon med Lillis och Brorsan. Sen Rockmobilen till Ö-vik på fredag för att röja till Entombed och dricka Gin & Tonic. Som avslutning på veckan väntar det en liten födelsedagsfest på lördagen med Familjen och resten av festeliten. Ska bli jävligt roligt, för att inte säga helt underbart, satan i brasan. Bara en sån sak som att festa med Kriz igen. Det har inte hänt sedan midsommar, stört men sant. Peppen är helt enorm inom mig just nu. Jag kan tänka mig att det är så här det känns när man utövar tantrasex, man känner hur det upphetsningen bara växer och växer inombords… bäst att jag slutar här innan detta börjar likna en porrnovell.

di do da, diddili diddili, din do da, de di do da, de do da… Mellanspelet på Capillarian Crest ljuder just nu i högtalarna, helt stört och underbart. Fan va bra Mastodon är bra. Jag vet att jag har tjatat ett tag om det nu men fan vad jag är peppad på Blood Mountain. Att de la upp ett nytt ”Making of Blood Mountain” klipp på deras hemsida idag gjorde ju inte att peppen avtog direkt. Läste Metal Hammer här om dagen där de hade ett reportage med intervju om det nya albumet. Gitarristen Brent är så jävla skön.

Tidningen Metal Hammer: ”Don’t you see any parallels between what they (Slayer) do (live) and what you do (live)?
Brent (skäggige gitarristen i Mastodon): ”I really don’t. To be honest with you. Because they totally go out there and thrash and shred. And we go out there and fuckin’,,, POUND and… DROP. You know? Like Booom!! Waah! Krah! GAHkraar! BOOM!! We’re more like that. And theyr’re more like raddlyraddlyrahWOOROOWOOROOraddlyaaggggggggh!!”

Kan man förklara skillnaden på Slayer och Mastodon på ett mer klockrent sätt? Har svårt att tro det.

Helgen som varit va både rolig och tråkig. Det roliga va att vi hade en överraskningsfets för José som fyllde 25 år och att Svenke än en gång kom med en helt underbar idé. Vad får Svenke allt ifrån kan man undra sig? Denna gången kläckte han idén att vi skulle äta tacos, vilken succé. Sen va det film på schemat men jag somnade mitt i, vilket kanske va lite väntat.

Men helgen innehöll inte bara trevligheter. Fan va långt detta blogginlägg börjar bli, men det är kung. Hur som helst så lyckades jag paja min mobil och få en fortkörningsböter på 1400 kr. Kommer att bli en dyr start på hösten. Motorcykeln måste lagas + Böter + Ny mobiltelefon = en något fattigare Nordin. åååhhhh!!! Jobbigt som fan men vad ska man göra.

Nu får det vara slut för den här gången. Återkommer inom kort för att ta upp något som jag alltid drabbas den här tiden på året; Ålderskrisen.

1 kommentar:

  1. men bring in the cheerleader från Uppsala, det är väl självklart?! :)

    "Jonas, är det okej att jag och mina cheerleaders har fest hemma här ikväll? Snällaaaa...?"

    SvaraRadera