24 augusti 2006

Slut på den vita månaden!

Jag hade en plan på att skriva ett jättelångt inlägg här först men jag ångrar mig nu. Jag har massa grejer i skallen som jag tänkte skriva här men inte idag. Klockan är mycket så jag hinner liksom inte. Måste packa och ringa en del telefonsamtal. Och dessutom tänkte jag visa att man KAN skriva ett jättekort inlägg om man vill.

Det är torsdag idag ja. Torsdag den 24 augusti. I morgon är det då fredag den 25:e. Senast jag drack alkohol var fredagen den 28 juli. Det blev en månad. Japp, man måste räkna så. Och jag har inte rört alkohol på hela den tiden. Eller jag har rört men jag har inte druckit. Inte en droppe. Det gick! Det var inte så svårt egentligen. Ett halvår är nog en helt annan grej… Men det var någon gång det var lite kämpigt. Kankse sådäe 2-3 ggr som jag var riktigt riktigt sugen på att bara ta en klunk kallt öl från mitt kylskåp. Men jag klarade testet. Och jag är kung. Jag vill också i och med detta inlägg tacka mina nykterhetsvänner. Min FAMILJ. Det vill säga Nordin, Anna och Linn. Kriz, du räknas inte för du har druckit lite alkohol ändå (även om du inte varit kalaaas) och dessutom har du bott i Ö-vik och varit gay. Jaja, sammanfattningsvis då: Den vita månaden är över och nu ska jag se om det är kul att festa igen. Bli full. Och jobbig. Och göra dumma saker. Och få ångest. Och bli bakfull. Osv. Exciting Shit! Jag är sugen på en Gin & Tonic!



Nog om det. Imorgon är det Entombed. Jag är peppad. Ska lägga mig och plugga texter nu hade jag tänkt. Och på lördag fyller Jonas år. Och då blir det fest. Och jag känner på mig att det kommer att sluta illa. Eller kanske helt jävla totallyckat också. Alla kommer att bli rätt packade hursomhelst. Vi ska ju dels fira att Jonas fyller år + en Tallinn-reunion + i-princip-slut-på-sommaren-fest + snart-släpps-Blood-Mountain-fest osv.. Man kan hitta många anledningar att festa. Men jag orkar inte nu. Jag tänkte snart sova ju. Så jag orkar med morgondagen. Gonatt mina älskade.




Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

3 kommentarer:

  1. Det sjuka är att jag tänkte ha en Vit Fredag, men till och med det sket sig, Va fan ska man göra! Jaja, Ni har en kul sida iallafall.

    På tal om ingenting. Maidens nya är väl inget vidare, men den duger väl. Ska väl dit till hösten om man får tag i en biljett.
    Jaja, livet går vidare. Har just tackat nej till banken. Ett fett lån tackade jag nej till. Hade tänkt att starta en egen firma i Ö-vik men fick kalla fötter, så jag sa nej till hela skiten. FUCK !! Ska gå å hälla upp en feting nu. Hörs!!

    SvaraRadera