21 augusti 2006

Jävla CUM/Svenke, drömmar, kraftlöshet, en studentstad som vaknar och en t-shirt med Metallica-tryck ger uppmärksamhet

1. Close-Up Magazine stod för både upprymdhet och besvikelse idag. Svenke har redan redogjort för det positiva; tidningen firar 15-årsfest den 15 februari 2007 och det är kanon. Det kommer utan tvekan att bli sevärda band och ett jävla fylleslag och det känns som en naturlig fortsättning på Close-Up Festival i år (kolla in bilderna från Fetfylla så ser ni hur kung det var. Jag tog för övrigt nytt bakisrekord dagen innan denna festival invigdes och fick lov att hoppa av ett tunnelbanetåg och spy i en papperskorg samtidigt som en barnfamilj tittade på. Bra va? Äh). Dessutom är det förbannat kul att festa på en färja. Minns Tallinn ni som var där. Jag och Svenke kommer att vara där iaf, Färne kommer säkert att vara the man också. Osv..
Det negativa med hårdrockstidningen med den porriga förkortningen är att jag INTE fick hem mitt exemplar idag. Förjävligt. Speciellt när Svenke sitter och peppar mig hela dagen över msn med kommentarer som ”Fy fan vilken bra Mastodon-intervju” osv.. Bögen!

2. Jag har drömmar om mig själv i ett nytt liv. Någon annanstans. Just nu på möllan i Malmö där jag dricker öl på någon utav ölcaféerna och tycks vara ball. Eller kanske bara i en egen lägenhet nere på stan i centrala Umeå. Eller kanske i Oslo? Eller kanske i Spanien? Fan också att man ska längta till annat hela tiden. Jag har fått förklarat för mig att eftersom jag är född i tvillingarnas tecken så är detta klassiskt för mig – tvillingar känner sig aldrig riktigt hemma och vill ofta fly bort, båda i tankar och på riktigt. Eller nåt sånt. Så är det.

3. Så jag sitter här och söker jobb. Eller jag söker jobbannonser så att jag sedan kan skriva jobbansökningar. Det är intressant att söka och tänka sig in i olika typer av jobb men det är betydligt drygare att skriva och smöra på. Jag får jobba på det. Men det går inte särskilt bra just nu. Jag är bara kraftlös. Ett otroligt välbeskrivande ord för mig just nu. Utan kraft. Kraften föll loss och ligger lös där på golvet. Och den vägrar hoppa in i kropp och snopp igen. Jag sitter här i kallingar för det är så jävla varmt i mitt rum. Och nä, jag är inte kåt. Sen har jag så jävla många tankar och funderingar. Allt kanske inte passar att skriva här för de är för personliga men en hel tankar kommer jag skriva här ändå. Vare sig ni bryr er eller inte. Era jävlar.

4. Idag, precis idag kände jag att Umeå börjar att vakna till liv igen. Umeå har varit öde och tomt under sommaren men nu börjar 25 000 jävla studenter befolka staden igen. Och det märks. Nollorna är framme, Statoil-släp finns lite överallt och Ica på Ålidhem har långa köer igen.

5. När jag gick hem idag från jobbet så märkte jag att folk stirrade på mig. Inte på mitt ansikte, eller på mitt hår, eller mitt sätt att gå eller min uppsyn överhuvudtaget utan på min T-shirt. Det var helt sjukt. Jag bar en Metallica Club-t-shirt med 2004 års tryck med en Pushead-design (Kriz och Nordin vet vad jag pratar om) och den består mest av en döskalle med massa spikar i. Efter att ungefär 4-5 pers hade spanat in den så började jag räkna hur många som tittade på min t-shirt. Jag räknade till sammanlagt 21 st + de 4-5 pers som kollade in t-shirten först. Så i princip 25 personer kollade på min t-shirt idag. Det kändes underligt och samtidigt var jag stolt, men mest av allt sjukt underhållande. När jag bär solbrillor så kan jag kolla in personernas ögon och se hur noga de kollar in t-shirten. När de tror att jag tittar rakt fram så försöker de få ögonkontakt med mig men det går inte så då passar de på att kika på t-shirten. Det bästa var när jag var framme i Ålidhem, då cyklade två kids förbi varvid den ena faktiskt skrek ”Metallica” varvid jag sa ”Yeah” tillbaka och visade djävulstecknet. I am a crazy fuck.

Men mest av allt känner jag mest ond ikväll. Typ exakt såhär:



Dagens låt är för övrigt Joker & The Thief med Wolfmother



Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

1 kommentar:

  1. Skönt inlägg erik! som sagt det är bara att flytta. ska fan göra det snart jag med. så vi kan flytta samma stad och dricka bärs. lär hu aldrig hända iofs. men tanken är soft tycker jag. vore jävligt underhållande.


    fan erik tycker det är skönt att du börjar bli lite mer dig själv. enormt mer personlig nu än förut. love you man! ERIK IS BACK!

    Men fan vi får snacka lite skit någon dag.

    Har fått min close up, och ja kröka och kräkas på båt låter toppen. Dock så finns det en risk att ajg inte är i sverige då. Är fulla muggar med exjobbet då antar jag.

    å vad händer efter det? ja då är jag i din sits. flytta eller bli flyttad?

    SvaraRadera