02 augusti 2006

Lite bajs + en massa sommar!

Då var det dags att blogga då.

Jag är lite förbannad idag. Har i sommar köpt ett Nintendo DS Lite som jag har beställt flash-kit till, tro det eller ej - som vanligt blir det problem då Elin ska köpa saker. Först och främst så sköt företaget upp leveransdatumet pga slut i lager, sedan nu då varan åter är i lager så "hittar" dom inte min betalning. Varför ska allt fucka upp sig så totalt ibland?!
Förhoppningsvis så ordnar det sig, som nästan allt gör, men det skulle suga så otroligt mycket om man förlorar både 1400 kronor samt flash-kittet.
Sak samma, det kommer dock äga sönder då jag får igång det hela.

Pojkar, det nya är Nintendo DS Lite! Så förbannat kul!

Jaha, åter till det lite mer värdsligare sakerna... vad har jag gjort i sommar?

Jo, sommaren började med att jag och min pojkvän samt hans familj åkte ner till Tyskland för lite fotbolls-vm. Det var fantastiskt, galet & roligt, trots vi inte fick några biljetter till nån match eller så men det var ju som hela stämningen i Tyskland som gjorde resan. Efter lite fotboll så åkte vi längs floden Mozen ner tills dess den flyter samman med Rehn, otroliga miljöer.. så vackra dalar med oändligt mycket vingårdar och förbannat bra väder. Sen så var det dags att åka vidare till Holland där vi besökte min pojkväns syster som är bosatt där med sin holländske pojkvän.

Efter den otroliga resan så var det ju en hel del kvar av sommaren som vi spenderat mycket på Norrbyskär och fiskat. Gäddfiske är även en helt sjukt rolig grej.
Det nya är att fiska med så kallade "poppers", det är en slags wobbler som istället för en sked där framme så har den en kopp som gör att då man vevar in linan så hoppar den som fram över ytan - otroligt effektfullt. Man håller nästan på att skita på sig då man ser vallvågorna efter 2-5 kilos attackerande gäddor, oh min gud så spännande det är!
Bildbevis på en fin gädda:

Ja sen var vi även till Angsta-stugan i Örnsköldsvik ett par dagar för att fira min lillebror Johan då han fyllde hela 16 år och träffa min fyrmänning Josefine. Jossan kommer ni säkert ihåg sedan våra årliga Jacuzzi-fester. Det var länge sen vi sågs så det va riktigt kul att få träffas igen och spela krockert.

Sen har det ju blivit en hel del sola men faktiskt ganska lite badat, vilket är tråkigt för det är ju skitkul att bada. Men som tur är så är det ett tag till tills skolan börjar så nog hinner man med det.


---- Ja jävlar, det vart en hel del att skriva ändå : ] ----

Synes!! /Elin-pelin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar