15 april 2008

Musik är min psykofarmaka

Sitter på skolan och jobbar med ett arbete. Tro mig, det är inte så roligt som det låter. Men som tur är kan jag lyssna på musik. Och sådana här gånger finns det ett band på denna jord som verkligen kan får mig på bra humör. Det mest uppenbara, för er som känner mig, är ju Metallica och därför gills inte det.

Bandet jag tänker på är Clutch. De har ett jävla ös, groove så det sprutar om det och hur sköna texter som helst. Smaka bara på textrader som:

“Let us vote to dunk the witch in the river Styx and photograph the lye.
So in the shadow of Cerebus her spirit will reside.”

“Then I commenced to do a tap dance on eggplant Parmesan before their eyes.
Guided by voices, whole bag of tricks. Raised by Druids and Horses.”

“Hold the presses Mikey! Hot news on the wire!
Hundreds see an image of a Guinness drinking choir.
Celebrities and cameras are headed to the scene
While presidents are fleeing to their speeding limousines.”

Nä nu måste jag plugga vidare och förhoppningsvis hinna jobba undan lite så jag kan ta det lite slappt runt sista april. Olov ska ha födelsedagsfest den 27:e och förhoppningsvis kommer Marie och hälsar på i kollektivet veckan efter det.

Ni som är sugna på lite grillning vid Nydalasjön och bastning på Mariehem nu på lördag kan ju höra av er så styr jag upp.

1 kommentar:

  1. Jaaaa.. Clutch är kungar och jag måste införskaffa mer skivor med dessa herrar!

    grillning och jävelskap lät spännande. Jag får ta och snacka med dig om detta.

    SvaraRadera