23 april 2008

Disciplin

Jaha, NIN släpper en ny låt, en låt som eventuellt kan vara det första vi hör från en kommande EP som antagligen släpps om ett par veckor. På sätt och vis var det ju väntat, Trent är ju helt beroende av sitt musikskapande just nu. Och han njuter fullt ut av att vara i fronten för hur man ska jobba med musik med Internet, MP3, Napster, din mamma och all fanskap. GO!

Låten då? Nu gör jag en Kriz, dvs en snabbrecension efter 5 genomlyssningar. Trents säregna och typiskt moderna dansrock. Mycket är bekant, eller… allt är bekant. Trummorna, ”synthgitarrerna” och hans emosång. Det känns som att han har sjungit textraden ”I cannot stop myself” några gånger förut. Hela låten känns väldigt väldigt mycket With Teeth. En helt okej låt. Men ingen WOW-känsla egentligen. Så lite besviken får man ju vara då. Om nu Robin lirar gura igen vill jag ju ha mer döds! Mera gitarrer. Mera Broken-känsla. Men det lär tyvärr inte hända.

”Skivomslaget” är spännande också. Mycket spännande.

Trent njuter som sagt av situationen.

Det jag dock småirriterar mig på är ditt jämförelsesnack med Kastrullica Anna. Vad pratar du om egentligen?

”Kortfattat är jag less på Rick Rubin, James Hetfield och framför allt det som idag är Nine Inch Nails.”

”Jag som klagar på Metallica (vilket skämt jag är när jag inte är objektiv i mitt resonemang!) och hur de hypar sitt pre-rehab-NIN-album (fattar ni inte vad jag menar tycker jag ni är lite knasiga) och tar in Rick Rubin och blablabla”

Nej, jag fattar inte vad du menar. Metallica håller ju sig helt och hållet utanför NINs öppna kommunikationssätt för tillfälllet. Inför St. Anger däremot så la de ju upp all möjlig skit för fansen; bilder, videoklipp, nyheter och sen släppte de en dokumentär. Denna gång har de ju helt och hållet låst in sig i studion och tagit den tid på sig som de behöver för att färdigställa en ny skiva. Och känner ingen stress heller. Om du pratar om Hype så är det alltid en extrem jävla hype inför varje nytt Metallica-album. Det är nånting som man har levt med i många år nu. Och denna hype liknar ingenting annat. Anledning - världens största hårdrocksband släpper en ny platta som alla hoppas på ska vara i klass som MOP eller Black Album. Så om du tycker att det är mycket hype redan nu så är det ingenting i jämförelse mot vad som ska komma. Gå in på blabbermouth, leta fram första bästa Metallica-nyhet och läs kommentarerna; pepp, hat, glädje osv.

Angående Rick Rubin då. Vadå less på Rick Rubin? Herr Rubin är en megaproducent och det har varit känt i ett par år nu att han producerar Metallicas nya album. What’s the deal with that?

3 kommentarer:

  1. Kompet och riffet känns ju faktiskt JÄVLIGT Only. Själva uppbyggnaden känns grymt THTF på nåt sätt och sättet han sjunger på känns som en blandning mellan verserna på TLBTB och Sunpots. Extremt jävla With Teeth. Verkar lovande som fan, men ändå lite för happy-happy-joy-gay-Trent. BÖRJA KNARKA! SLUTA CORNELLA!

    SvaraRadera
  2. Jag drar en omskrivning av en text från ett gammalt klassiskt plakat som visades under en lundell-spelning för många år sedan.

    Börja knarka igen Trent!

    SvaraRadera
  3. Jag är less på hypen helt enkelt. Att när vissa människir övergår från att vara vanliga människor till ett varumärke. Typ som Metallica och Trent. Makten de har, hypen de styr. Alla förväntningar. jag orkar bara inte mera. Jag funderar att lägga hela skiten på hyllan och börja om från noll. *h, jag vet inte.

    SvaraRadera