03 april 2008

Bögen och hora

Jag halvslumrade och lyssnade lite svagt på ett UR-program på SVT och hörde hur de diskuterade fula ord som förekommer i skolan. Det verkar iaf vara väldigt vanligt att kalla varandra för hora, fitta, subba osv... en tjej hade hört ordet över 100 ggr t ex på en dag. Det är .. stört. Men sen pratade de också om att kalla nån bög och det var en kille som tog väldigt illa upp och menade att ingen ska behöva kallas bög om man inte är det, "man ska visa respekt och inte kalla mig bög". Man slängde alltså in ordet bög i samma grupp av hm... skällsord som hora, fitta osv. Och det tyckte jag ju var lite överdrivet. Eller är det för att jag är Ö-viksbo i grunden och att vi kallar varandra bög ibland på samma sätt som man menar ord som idiot och dummer?

Kickelåffen, jag vet ju att du och jag diskuterade det där nån gång när du hade haft nån kurs om sådant. Och då hade du lite dåligt samvete för att vi kallade varandra för bög och cp ibland. Men nu är du lika dum ändå. Bög.

4 kommentarer:

  1. Mja, bögen hit och bögen dit. Fortsätter du umgås med rockiga machomän så kan du väl fortsätta med det. Men kirrar du ett jobb i Stockholm till exempel, så borde du kanske minska på det.

    SvaraRadera
  2. Jå, men vi håller det ju mer internt, inom gänget liksom.

    SvaraRadera
  3. Fast om vi internt kallar varandra bög i stället för idiot så slänger vi ju in bögar i samma grupp av skällsord med.

    Jag har till å med fått folk här nere att fatta att är man från Övik så får man säga bög. Är man inte från övik är det däremot fel att säga så. :)

    SvaraRadera