22 januari 2009

"V" is for Vagina

Japp så heter skivan med gruppen Puscifer. För er som inte vet vad det är för band är det Maynard James Keenan's, mest känd som sångare i Tool och A Perfects Circle, nya konstellation

Skivan har min kollega Peter tjatat på att jag ska lyssna på nu i en vecka nu. Men jag har alltid sagt att det varit nått ivägen på jobbet som fått mig att inte kunna lyssna, å vet du vad jag tycker nu? - Det var förbannat korkat! Skivan får mig att tänka på en mindre galen Mike Patton men en känsla av en perfekt cirkel, alltså dvs två gånger radien gånger pi. När jag lyssnar på låten "Drunk with Power"eller "Sour Grapes" känns det som att jag lyssnar på en ganska nyrakad och välklädd Nick Gave som nyss kommit ut från avgiftning. Lite snällare sound och lite mer rappiggar feeling än vad man hittar i en generisk Nick Cave skiva. Skivan har helt enkelt MoTown i fötterna.  

På tal om låten "Sour Grapes" har faktiskt vår kära vän Trent Reznor varit med och bidragit med en remix som finns på deras " "V" is for Vagina - the remixes ". Har inte hört den själv men ska kolla upp. Andra intressanta personer som remixat finner vi i dessa band;  ISIS, Slipknot, Queens of the stone age, Skinny Puppy och Ministry. 



Låtlistan 
"Queen B." (M. Keenan, T. Alexander) – 3:56
"DoZo" (M. Keenan, B. Lustmord) – 4:00
"Vagina Mine" (M. Keenan) – 5:35
"Momma Sed" (M. Keenan/MJ, T. Commerford, B. Wilk, J. Polonsky) – 3:24
"Drunk with Power" (M. Keenan, B. Lustmord) – 5:01
"The Undertaker" (M. Keenan, D. Lohner) – 4:00
"Trekka (Sean Beaven Mix)" (M. Keenan, B. Lustmord) – 4:46
"Indigo Children" (M. Keenan) – 6:22
"Sour Grapes" (M. Keenan, J. Polonsky, T. Alexander) – 6:45
"REV 22:20 (Dry Martini Mix)" (M. Keenan, D. Lohner) – 5:08

Deluxe Edition bonus tracks
"The Undertaker (Spanish Fly Mix)" – 3:44
"Lighten Up, Francis" – 4:10
"Queen B. (Hip Hop Version 1)" – 3:25
"Momma Sed (Hip Hop Version 2)" – 4:47
"Queen B." (Music Video)


Momma Sed




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar