31 januari 2009

Mer Foppa- och MODO-snack

Jäklar också. Jag vaknade upp med en Foppa-pepp utan dess like ändå. Åh vad jag önskar att foten håller och att han kan spela i MODO. Åtminstone få göra några byten och visa varför han en gång var världens bästa spelare. Det snackas ju ofta om att han VAR så bra och att han är slut nu och bla bla bla. Men då vill jag påminna er om hur sjukt bra han kan vara även om han bara har en fot. Detta klipp visar från när han nyligen spelade i Philadelphia och Nashville, han har själv sagt att ”han skämde ut sig” under denna tid. Snubben har extremt höga krav på sig själv.



MODO har gjort klart med en tjeckisk back också, han blir intressant att följa. Kommer iaf vara bättre än Hedin och Wargh.

Men det kommer att bli ännu ett nyförvärv till MODO, det snackas om en ”tuffing” som ska kunna agera lite av polis till Foppa. Då kanske totalidioter som Peter Nordström tänker efter före han crosscheckar Foppa i skallen nästa gång. Får man hoppas. ” Det blir ingen tuffing jag spelat med tidigare, men jag gillar den de försöker få…” är kommentaren Foppa säger åt den tuffing MODO jagar.



Och nu går jag in på modohockey.se och ser att MODO har gjort klart med finnen Sami Torkki! Haha! Jag trodde det skulle bli nån snubbe med NHL-meriter men detta kan ju bli finfint det också. En till powerforward som kanske kan väcka Toukko ordentligt också. Många finnar i laget nu! Men det är nog bra, då trivs de kanske bättre. Kung! Fan vad kung! Och plötsligt blev min MODO-pepp ännu värre! Det blir oerhört spännande att följa fortsättningen nu!

2 kommentarer:

  1. Värvningen av Torkki som polis är nästan ett lika stot skämt som målvakten ni nyss värvade. ;)

    Hoppas Foppa håller och få göra några bra år till. Han förtjänar att få lägga av på egna vilkor, inte på grund av skada.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är löjligt egentligen att snacka om "Polis"-begreppet i elitserien. Men Torkki kan säkerligen bli en sån där typ som man behöver i ett (EVENTUELLT!) slutspel.

    SvaraRadera