12 januari 2009

2008 Års Bästa Album : A Cock Tease

Jag gör en Trent (han har patent på Cock Tease nu) med min årslista för att få igång lite pepp. Jag tror jag är nere på de tio plattorna jag vill ha med. Här kommer lite smått och gott.

- Sverige har ett bidrag bland de fem bästa.
- Minst en hiphop - skiva kommer kvala in på listan.
- Australien har ett bidrag bland de tio bästa.
- Minst en NIN-Platta finns bland de tio bösta
- Just nu är jag till och från på att ta med en EP.
- Det kan bli en femton skivor lång lista. Om jag inte lägger till ett par bubblare.

Förhoppningsvis är jag klar till helgen. Det här var svårare än jag trodde.
Dags att fortsätta lyssna....
Jag behöver din disciplin...
Jag behöver din hjälp...

9 kommentarer:

  1. Mja, jag blev bara halvhård.
    "- Sverige har ett bidrag bland de fem bästa." - Opeth? Njae. Hellasnoppers tror jag på eftersom du är en Hellabög utan dess like. Hell of a bög.

    - "Minst en hiphop - skiva kommer kvala in på listan" - Har för mig att 50 cent inte släppte något i år? Jaja, det blir väl Petters best of-platta då.

    - "Australien har ett bidrag bland de tio bästa." - AC/DC

    - "Minst en NIN-Platta finns bland de tio bösta" - mja, inte så oväntat egentligen. TRor dock att den kommer ganska långt ner isåfall, det lär den göra för mig.

    - "Just nu är jag till och från på att ta med en EP" - det är lite tråkgit tycker jag. En skiva är en skiva och en EP är en EP. Erik Persson

    - "Det kan bli en femton skivor lång lista. Om jag inte lägger till ett par bubblare." - Det tycker jag absolut att du ska göra. Det är inte fegt att göra en topp 15, det tyder bara på att du är en musikbög. Dessutom så blir det ett mervärde för framtiden ty dessa fem extra plattor blir ihågkomna på ett annat sätt. Annars glöms de lättare bort.

    SvaraRadera
  2. AC/DC kan omöjligt gjort en av 2008:s bästa plattor. Den är fan beyond tråkig...

    SvaraRadera
  3. Du är fan far beyond driven Häffä! Jag diggar senast AC/DC som fan. Varför? Enkel rak rock som bara de kan göra. Det är tryggt. Man mår bra. Är den utvecklande? Gör de något nytt? Absolut inte! Och det är fan det som är charmen med AC/DC. Jag ska döpa min kommande son till Angus, jag har seriöst sådana planer. AC/DC!

    Heffebomb, kul att du kommenterar så pass ofta här på smackebonk. Som du ser så är du på åttone plats på de som kommenterar mest-listan. Jä

    SvaraRadera
  4. Rawk: Fan, du är illa påläst! Hade du kunnat smackebonken som baksidan på din hand hade du lätt gissat rätt. Nu valde du AC/DC. Bandet som nu mera är lite som kött och potatis med brunsås för mig. Det var tryggt och gott för massa år sedan. Nu är det bara fel ;)

    SvaraRadera
  5. fan jag är förbannad! AC/DC är ALDRIG fel. Helvete, AC/DC är det tryggaste och samtidigt det tuffaste jävla rockbandet som har funnits. Fy fan. FY FAEN! Angus Young! Men smaken är som din röv - hårig.

    Äh, anledningen till att ni inte fattar AC/DC är att ni är skajtare, du och din Heffe-kompis. JAg gillar inte såna där Sk8-are egentligen. Lyssna på Millencollin och är kaxiga. Väx upp. AC/DC!

    SvaraRadera
  6. Haha, AC/DC har gjort några stycken godingar, det måste medges. Dock trodde jag att dom borde kunna hantverket vid det här laget och göra något som var mer än medelmåttigt istället för mindre. Dom har ju onekligen rätt ingredienser och bakgrund. Tyvärr blev det trött och tråkigt.
    ...och någon millencolin platta äger jag överhuvudtaget inte.

    SvaraRadera
  7. Heffe: Right on! Och vem fan går å köper plattor med Millencolin när det finns Randy?

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera