06 januari 2009

Smackebonks gemensamma Spotify-playlist!


Japp det eviga uppstyrandet av playlisten på festerna är nu löst tack vara Spotify!

Det klassiska problemet har alltid varit att man kommer på fest och musiken har totalt sugit och man bara längtar hem till sin egna öl-soffa med sin totalt knäckande musiksamling. Detta blev som sagt lite smidigare när piratkopierande, mp3 och torrents underlättade vardagen. Men som alla vet varierar även folks mp3-samlingar och att börja ladda ned mp3 på okända personers datorer är inte alltid så uppskattat. 

Men med hjälp av musik-streaming-tjänsten Spotify har man löst detta genom att ha personliga användare som man kan komma åt överallt via deras klient. Detta innebär att jag kan logga in med mitt konto och spela min musik på lasse-urbans fest till exempel. 

Men detta brukar ändå leda till att alla börjar skapa en ny fest-playlist under festen, vilket är kul men tyvärr så brukar det var något man får bygga upp om och om igen. Men om man då har en gemensam playlist med de folk man festar med har man löst detta redan innan man kommer på festen. 

Om man har en gemensam playlist kan jag till exempel lägga till låtar i min lista och det synns då i Olle och Kalles lista som även de delar min playlist. Olle och Kalle kan också lägge till låtar i listen från sina konton. 

Så jag har nu skapat en Smackebonk playlist som vi alla i de gamla fetfylla-gänget med musik-intresse ska kunna dela. Tyvärr vill jag inte dela ut den i bloggen för då kommer massa idioter att ha den också, vilket de gärna hade fått om vi kunnat ha playlisten skrivsäker...

Så säg till vilka som vill ha tillgång till listan i vår blogg eller skicka ett mess till mig på msn så skickar jag länken som möjligör att vi kan ha en gemensam Musik-Smackebonk-lista. 

ps. För er som inte vet hur man delar en playlist i Spotify är det bara att högerklicka på er playlist och välja Copy spotify URL eller HTTP URL och skicka den till den person ni vill dela listan med. ds. 
 

6 kommentarer:

  1. Yeah dude, send the playlist to me!

    Problemet som du beskriver har ju redan uppstått på två fester och jag har "tvingats" att göra två nya playlists på två fester. Förjävligt men nu kanske problemet är löst! Bara det inte blir för mycket synth på vår Smackebonk-playlist;)

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha! skicka till mig på addam@post.com

    SvaraRadera
  3. Mja, vi vill nog inte att en Mr Anonym ska ha tillgång till vår exklusiva SMackebonkplaylist! Tyvärr. TAnken är ju att det bara är ett exklusivt sällskap som får tillgång.

    Däremot gav jag precis playlisten till The Joke och la till några klassiska låtar!

    SvaraRadera
  4. Det läggs till extremt många dubbletter i listan... jag brukar gå igenom den lite nu och då och hittar alltid nån. Så folk kan ju kolla lite innan dom lägger till saker.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med! jag brukar också rensa dubletter! Jag tror jag kan råka lägga till dubletter ibland men jag tror fan att det är Färnet som är boven.

    SvaraRadera
  6. jo det är sant. Kollar igenom lite nu och då jag med. Inte så mycket man kan göra åt det. Kollar en gång i veckan då jag uppdaterar playlisten som finns på smackebonk.

    SvaraRadera