29 januari 2009

Killzone 2

Detta är ju ett spel som det har skrivits om ett bra tag nu och ett typiskt sånt där spel som kan blir för hypat så att när man väl spelar det så klarar det aldrig av att nå upp till förväntningarna. Vem vet, så kan ju vara fallet med Killzone 2 också men efter att äntligen fått läsa några riktiga recensioner och spanat in de senaste klippen så ser detta ut att vara en klar kandidat till årets spel 2009. Ni måste läsa recensionen på Gamereactor.se!

Och spana in betygen:
Eurogamer: 9/10
IGN USA: 9.4
IGN UK: 9.4
IGN AU: 9.0
Gamepro 5/5
Gamereactor (swedish): 10/10
Meristation: 9.5
Eurogamer.pt 10/10
Eurogamer.es 10/10
Gameplayer: 9.5
Empire: 4/5
Vandal 9.6
PSLife (denmark) 9.5
Gamepro (spanish) 10
Inside Gamer (dutch) 9.5
Konsolifin (finnish) 5/5
jeuxvideo.com 17/20
play3-live.com 19/20
Gamereactor DK: 9/10
GamePlay (croatia): 20/20
576Kbyte (hungary): 9.7

Och nu känns väntan ännu längre…



9 kommentarer:

  1. Uppenbart en trailer för att visa vad häftigt gubbarna faller när de blir träffade.

    Jag har spelat ettan, det har inte du.

    SvaraRadera
  2. Jag kastade ettan åt helvetet (bokstavligt talat) efter 10 minuters speltid. Funderar på att ge det en chans till nu för tvåan verkar sannerligen vara ett riktigt höjdarspel. Skönt för PS3 och Sony, för är det något den där floppen behöver (Playstation 3 alltså) så är det storspel som kränger hårdvara. Jag tror att det här i alla fall blir ett spel som kan nå 3 miljoner sålda exemplar under året. Blir ett köp, fast efter Street Fighter 4 och Resident Evil 5. Båda till X360 :)

    SvaraRadera
  3. Att hålla 360:an före PS3 är lika sjukt som att hålla på Färjestad istället för MODO, eller äta gräs när det finns kött, eller vara en papparoll i Tallinn när man kan hänge sig åt den totala fyllan, eller påstå att Malmö är the shit vad gällande konserter när utbudet är 10 ggr fetare i Sthlm osv.. :D

    Playstation 3 är då fan ingen flopp!

    Hursomhelst, hur kom det sig att du gav upp på ettan så fort?

    SvaraRadera
  4. Broder: vad tyckte du om ettan då?

    SvaraRadera
  5. Varför väljer jag X360 före PS3? Den har bättre spel,den har en bättre onlinetjänst och handkontrollen är bättre så länge man inte använder det digitala styrkorset. Sonys handkontroll är inte utformad för analoga styrspakar, de har en konstig placering som var en nödlösning som levt kvar sen PS1-ernan. Angående onlinetjänstenn, varför tror du Sony aldrig någonsin släpper några officiella siffror kring PSN? Knappast för att det är en stor succé

    Playstation sålde väl i snitt 10 miljoner exemplar per år under de 10 första åren konsolen existerade. Playstation 2 har sålt i över 120 miljoner exemplar och Sony tokdominerade den generationen fullständigt. Man krossade allt och alla och slog väl försäljningsrekord dagligen där ett tag. Playstation 3 har hittills sålt i 16 miljoner exemplar, vilket är ganska dåligt sett till hur enorm stor del av marknaden man hade. Det är till och med så att X360 har sålt mer de år PS3:an funnits än den sålde innan. Troligtvis för att folk insåg att PS3 inte var den supermaskin den sades vara. Så sett till vad Sony hade av marknaden under förra och förförra generationen så är PS3 allt annat än en succé. Att kalla det för flopp är väl att ta i men man var ledande på de tre stora marknaderna innan denna generation. Nu är man trea i USA och Europa och fullständigt överkörda av Nintendo på hemmaplan. Där säljer man lika mycket som Gamecube sålde, och det är väl inte speciellt bra eller?

    Playstation 3 har varit en stor förlustaffär från Sony sedan dag 1 och jag är helt säker på att man kommer dödsförklara konsolen samma dag som PS4:an kommer ut, och den kommer inte vara något jättemonster som PS3:an var när den kommer.

    SvaraRadera
  6. Varför slutade jag spela Killzone 2? Det var fult, hade oerhörda framerateproblem och jag hade svårt för PS2-kontrollern. Mest på grund av alla timmar framför xboxen så nu när jag fått lite rutin med min japanska kritvita PS3:a lär i alla fall det sista inte vara något problem.

    SvaraRadera
  7. Bra blogginlägg förresten. Spelpepp är kung. Jag ska ta och riva ihop ett inlägg på hur jag ser på den här konsolgenerationen och vad som hänt se senaste 3 åren.

    SvaraRadera
  8. Som spelkonsol är xbox360 överlag det bättre alternativet, men jag kan förstå folk som väljer ps3 för att den har bluray och har en mera exklusiv look samt att om man tidigare ägt en PS2 så var man så nöjd med den att man direkt köper en till Sony konsol. På samma sätt som man gick från NES till SNES.
    En grej som Pappa Dread inte tar upp i sitt inlägg är att väldigt väldigt många spel som släpps till xbox360 och ps3 ser bättre ut på xboxen samt att de flyter bättre. Känns som man i var och varanan recension läser att spelet ser bättre ut på xbox360.

    Sedan om man tittar på tittlar som GTA IV och Fallout 3 så släpps det extra material till de titlarna endast till xbox 360.
    Operation Anchorage till Fallout 3 släpptes i dagarna till xbox samt att den första av 3 nya episoder till GTA IV kommer släppas under februari.
    Även Fable 2 släpper en ny massive uppdate via xbox live.

    Men jag förstå folk som äger en PS3 och verkligen går bananaz nu och jag gläds med dem för jag tror att Killzone 2 kommer vara riktigt riktigt bra.
    Och egentligen så har ju Sony gjort det jag önskade att Nintendo hade gjort. Släppt en riktigt lyxkonsol med i grunden bra hårdvara och med Blueray som grädde på moset som verkligen tilltalar den vuxna hardcore gamern.

    /mr b

    SvaraRadera
  9. Ettan var väl ok att spela med tanke på att jag i princip inte spelat fps på konsol. Det bästa var att vapnen kändes rätt tunga och feta. Det sämsta var att jag tappade bort mig som fan på en bana. Det kluvna var att man kan spela med fyra olika pers och jag kände att jag ville prova på alla och blev lite... Kluven.

    SvaraRadera