30 januari 2009

Top 10 sökorden för Smackebonkbloggen

Ja detta är de sökord som surfarna söker på innan de smackar in på smackebonk.blogspot.com. 
Rätt intressant statistik man kan få ut via Google Analytics. Visar ju på hur jävla bissart Öviks-Takida egentligen gått åt skallen på folk. Vem fan skriver om Takida på denna blogg? FY! 
En bonus tycker jag är Kastrullica som uppenbarligen bankar högre än de tusen gånger vi nämner Metallica i denna blogg. :)

1. smack  
2. smackebonk
3. smackebonk.blogspot.com  
4. kastrullica  
5. messenger byt mail adress  
6. msn live 8.5+svensk  
7. smackebonk.com  
8. uppsala gillar corrosion of conformity  
9. vad sjöng takida skådespela galan  
10. west coast riot 2009

6 kommentarer:

  1. På tal om det tionde, är det någon som vet om det blir en west coast riot 2009? Det verkar ju onekligen inte så, och det skulle ju vara tråkigt. Det var ju som kul sist.

    SvaraRadera
  2. jag bryter in med en kommentar som inte har något alls med inlägget att göra.

    Jag är spotify användare och vet inte om ni andra är det, men jag undrar vad ni tycker om detta. Spotify har fått lov att ta bort lite band från tjänsten (för att banden är grottmänniskor?) och efter en sökning kan jag konstatera att Tool, Metallica och Danko jones (t.ex) inte går att hitta på tjänsten. Jag kan inte klaga på "er" musik eftersom mina egna hjältar Led Zeppelin inte heller finns med. Guns n roses och Nine inch nails finns dock.. Väcker det några tankar/reaktioner? Jag personligen blir lite så att jag vill åtminstone titta lite besviket på mina Led Z skivor. Ett annat band hade jag kanske slutat köpa.

    SvaraRadera
  3. Dragan: Jo, jag är Spotify-användare sen början av dec. Ett fantastiskt program som jag använder dagligen. Det första jag dock gjorde när jag hade installerat var att söka på följande artister: Metallica (nada), AC/DC (nada), Black Sabbath (nada) och Zeppelin (nada) - detta var mitt stora test och i och med det dömde jag ut Spotify direkt såklart. Men det finns ju så mycket annan musik också så det gör inte så mycket. SOm jag har fattat det så kommer det att försvinna en stor del artister från Spotify efter helgen och vi får väl helt enkelt se hur mycket som verkligen försvinner.

    Jag tycker att det är skittråkigt. Men nämnda band gick som sagt inte att hitta från början heller.

    SvaraRadera
  4. ok. banden som ska plockas bort från spotify är redan borta om man söker på de (sedan någon vecka eller så). Däremot finns låtarna kvar så om man har en playlist så kan man lyssna på de. men där kommer de försvinna nästa vecka säger spotify på bloggen. Så då bör det betyda att allt man söker på och hittar bör bli kvar. sen är det bara att hoppas att band och skivbolag vaknar.

    SvaraRadera
  5. Fantômas är borta.
    Neurosis är borta.
    Nästan all Isis är borta.
    Spotify suger kuk.

    SvaraRadera