16 januari 2009

Mr Satariel testar Umeås två (!) Sushi-restauranger

12 kommentarer:

  1. Mexikoma tischa och allt :)

    SvaraRadera
  2. Umeå har två hak som serverar rå fisk men inget hak som serverar vegansk mat. Veganumeå föddes och dog med Refused. Så jävla tragiskt.

    SvaraRadera
  3. Rå fisk fuck yeah! Kött! Mord! Brukar inte Scharinska köra renodlade veggmatskvällar?

    SvaraRadera
  4. Mr Zoid himself med i klippet! Haha :D

    SvaraRadera
  5. Jag skulle vilja ge den en femma, skulle jag

    SvaraRadera
  6. Haha, underbart dryga kommentarer på VK, några exempel:

    "Att göra en sådant här test såsom i det här falllet tycker jag både utifrån respekt för de båda olika restaurangerna och för stt det som läsare kan vara ganska vanskligt. Att de två helt uppenbart knappt ätit sushi förut finns det uppenbara bevis för så det behöver vi inte gå in på med det ger ju ingen vägledning. Vad gäller ätregler så tycker jag väl som alltid att man får äta som man vill DOCK så tycker jag iallafall att man bör äta det som det är kotym i ursprungslandet dvs att man aldrig doppar riset och ser gärna att wasabin ska vara så rätt påstruken som sushikocken anser att den behöver. Wasabiklumpen (i detta fall färgad colemanesenap ) används främst till sashimi ( dvs skuren rå fisk) anses inte direkt som en komplimang till kocken att smeta på mer men som sagt regler ska vi kanske inte gå in på......"

    och

    "Fattar inte varför dessa Stockholms-fasoner ska kränka oss i Umeå... vi som kommer från Västerbotten och Lappland ska inte äta sånt här, det är onaturligt och vi ska gynna vår EGEN kultur!! "

    SvaraRadera
  7. "Fattar inte varför dessa Stockholms-fasoner ska kränka oss i Umeå... vi som kommer från Västerbotten och Lappland ska inte äta sånt här, det är onaturligt och vi ska gynna vår EGEN kultur!! "

    Och jag trodde alltid trott att det var en matkultur hämtad från Japan...

    SvaraRadera
  8. Jag ska doppa er alla i soja!

    SvaraRadera
  9. skumt står att det ska vara 10 st kommentarer men jag ser bara 2 st.

    SvaraRadera
  10. fast nu när jag loggade in ser jag visst alla kommentarer.. skuuumt!

    SvaraRadera