08 januari 2009

Grammisgalan 2009 osv

Jag, Linn, Shake och Lisa var på Grammisgalan igår. Det var ett spontant infall av mig och det var skitkul! Jäkligt intressant att vara på plats på en sån där direktsänd tv-gala. Kul också att iaktta hur redlöst Sveriges musikelit verkligen super på en sådan gala. Den dära Kleerup och Håkan Hellström var inte nyktrast. Fast de gick nog på knark! Vad var bäst då? Ja jag vet inte riktigt. Visst var det en intressant blandning mellan In Flames och Timo Räisänen men jag gillar inte riktigt den där låten Alias. Rätt genomkommersiell tycker jag och alldeles för allsångsvänlig. Men In Flames är ju mycket åt det hållet också. Nä, jag måste nog säga att Takida var bäst. Ja, faktiskt. Det var en grym inledning av galan med en skrämmande kör som inleder och backar upp sådär.

Nä, det här var det bästa:





Kolla förresten in hur In Flames blir uthängda i Aftonbladet pga deras klädval. Fy fan!



För övrigt var det ju rätt givet att In Flames skulle ta hem den där grammisen för bästa hårdrock igen. Det blir ju så när svenska folket får 50 % av rösterna och In Flames är ju utan tvekan Sveriges populäraste hårdrocksband. Så jag är lite kluven till det där och skulle nästan tycka det var bättre om juryn fick bestämma allt. Då brukar det bli intressantare val. Både Opeth och Meshuggah (min favorit) förtjänade ju att vinna den här grammisen betydligt mer än In Flames. Hursomhelst, det var skitkul att gå på grammisgala och det får bli mer av detta i framtiden.

I början av december skickade jag efter Chinese Democracy och the (international) Noise Conspiracys senaste från CDON men något hände och paketet kom aldrig fram. Efter en tids mailande med CDON så bestämde de sig för att skicka ett nytt paket med samma innehåll. Vad hände då? Inte ett smack. Paketet kom aldrig fram denna gång heller. Jag var förbannad och mailandet fortsatte. Lösning: CDON testar igen, tredje gången gillt! Vad fick jag hem idag? Jo, paketet med dessa två skivor. Underbart!


Heja MODO Hockey! De lekte med Rögle ikväll och det var för ovanlighetens skull klasskillnad. Stick tillbaka till allsvenskan där ni hör hemma Rögle. Ja, man ska passa på att vara kaxig innan det går åt skogen igen. Fast på lördag ska jag vara på plats i Södertälje och skrika mig hes och heja på Salle. Då ska vi inte förlora. Varje poäng är livsviktig nu.

4 kommentarer:

  1. Alltid lika trevligt när du far på olika galor och events för att titta på EMD. Att Håkan super ner sig är väl kanske inte mer än förståeligt, killen kan vara Sveriges mest överskattade artist.

    In Flames ja, min röst låg på Opeth. Ska läggas till att jag inte såg spektaklet själv men nåddes till min förskräckelse att dina favoriter EMD vann årets låt eller liknande, totalt ofattbart och oerhört pinsamt. Inväntar nu din recension av Chinese Democracy.

    Modo där är definitivt varje poäng livsviktig, som typ mittnytt sa så kommer de kommande 5matcherna vara väldigt avgörande. Ur träsket ska vi dock! Skulle Modo hamna i en kvalserie men inte Rögle så vette fan vad jag gör. Inväntar även en "recension" av Mike Morrison, själv är jag redan skeptisk, av flera anledningar.

    SvaraRadera
  2. Håkan är extremt överskattad ja och EMD var sämst. Helvete vad ute det känns med ett pojkband 2009.

    Årets låt-kandidaterna var faktistk väldigt tråkiga. Ingen klockren tycker jag, å andra sidan lyssnar jag i princip aldrig på radio längre så jag har inte så bra koll som jag brukar ha.Chinese Democracy har jag precis börjat lyssna på så det dröjer.

    JAg är skeptisk till din mamma, och även skeptisk till Mike. Kom ihåg att Karol ansågs vara ett skämt först också innan han blev världens bästa målvakt ett tag där.

    SvaraRadera
  3. Meshuggah har sålt över 750000 skivor. Deras musik är något som jag kan relatera till. "åh, meshuggah (läs; takida) förstår mig!". Skit samma vad folket tycker. Jag mår bra av meshuggah. Det räcker för mig.

    SvaraRadera
  4. Jag mår bra av din mamma och det räcker för mig också. Men visst är det som du säger, det räcker att man själv ger Meshuggah en Erik-grammis eller en Judge-hammare så äre lugnt. Men jag kan ändå inte låta bli att engagera mig i galor och sådana här prisutdelningar.

    SvaraRadera