15 mars 2008

Tidsfördriv pt.II

Jag va riktigt fjortisdeppig tidigare idag och allt beror på Modos förlust i torsdags. Men något som alltid brukar funka mot fjortisdeppen är att umgås/omge sig med snygga tjejer/kvinnor. Därför lät det ju helt perfekt när JP och Mathilda sms:ade och bjöd med mig på fika nere på stan. För om det är någonstans i Umeå man kan komma över fjortisdeppen så är det på fiken i stan, där finns det nämligen alltid något snyggt att titta på. Och den här dagen va inget undantag… Men inte fan hjälpte med lite snygga damer den här gången. Jag fattar inte att det ska vara så jobbigt med SM-slutspel i hockey.

Så för att stilla min nervositet inför morgondagen, driva ut fjortisdeppen och hålla mig sysselsatt har jag suttit och skissat med lite penna och papper. Slutresultatet blev en ”tatuering” med lite piratinspiration. Texten i banderollerna tycker jag personligen är så jävla kung (booty betyder ju byte/skatt men är även slang för rumpa/röv/stjärt för er som inte visste det). För även om det mesta på en kvinnokropp är värdigt beundran och vördnad så är en snygg rumpa bland det vackraste.



Även om man inte är duktig, jag anser mig själv inte vara duktig, finns det få saker som är så avkopplande som att rita/måla. Att snickra eller köra motorcykel är två andra saker som jag också tycker är jävligt avkopplande… golf funkar det med. Sen kan jag komma på några fler men det hör inte hit.

Jag tror i alla fall det är mycket viktigt att man har någon form av ”meditation” i sitt liv. Då man verkligen kan koppla av och bara vara. Så vare sig det är målning, golf, köra motorcykel, musik osv. försök hitta någon form av ”meditation” i ditt liv. Då slipper du stress och högt blodtryck. Jag kanske skulle skriva en självhjälpbok, typ: Meditation – På ditt sätt. Jäklar vilka affärsidéer jag kommer på nu för tiden.

Satan vad klockan blivit mycket! Dags att gå och lägga sig så jag är pigg imorgon. Äh, fuck it. Jag ska fan göra ett till motiv där tjejen har en liten annan pose och typ lutar sig mot en skattkista. Jää.

2 kommentarer:

  1. Nordin är en underhållande knullkåt idiot som ser sig själv som en pirat. Men istället för att skövla och jaga guldmynt så jagar han nice looking rövar.

    SvaraRadera
  2. God damn. The man got skills :)

    Fast jag vill ju även inflika att i mitt fall så har chicka ALDRIG hjälpt mot en tung förlust i ett SM slutspel. Upplevde en riktigt tung förlust för ett x antal år sedan (sudden, på bortaplan) och var helt nere. Min dåvarande kvinna gav mig den sortens kärlek bara hon kunde ge men det var mer som kontgjord andning. Humöret blev inte bättre förän två dar senare när FBK segrade. :)

    SvaraRadera