15 mars 2008

Den perfekta tändvätskan för ikväll


Challe Berglund poserar med Le Mat och säger till Aftonbladet:

"... inget märkvärdigt. Jag har ju lyft den fem gånger tidigare".

Kaxig jävel helt klart. Men om det irriterar på mig så kommer det säkert att reta gallfeber på Werner, Salle och resten av veteranerna inför kvällens match. Men det ser oroväckande ut på backsidan, det är ju backarna som var MODOs segervapen ifjol och nu kör vi stenhårt med två juniorer istället för Timander och Hållberg.

Men MODO har legat värre till än såhär. Även om inget lag, nånsin, har lyckats vända ett 0-2-underläge sen sjumatchsystemet introducerades så behövs det ju bara en seger för MODO för att det ska vara match igen. Ty då har MODO två hemmamatcher i rad. Men MODO MÅSTE vinna. Annars är det kört. Usch och fy.

Nä, nu sticker jag på ett dop och sen drar jag med mig Jägern och ser matchen. Ångest.

1 kommentar:

  1. Kung inlägg. Ångest. Fy fan!
    Jag är redan förstörd och då har ju ändå mitt lag ett klart mer gynsammt läge. 1-1. Vi snackar bäst av fem.

    Challe Berglund kommer alltid vara en jävla Djurgårdare. Skansens IF. Fienden nummer 1. Att han lyft tre av de där jävla bucklorna efter finalsegrar mot FBK gör ju inte att jag direkt älskar karln så att säga.

    SvaraRadera