12 mars 2008

Ett 666-ögonblick


Vi hårdrockare är och förblir fascinerande kring talet 666. Och just därför antar jag att okunniga frikyrkefolk och liknande alltid kommer att jämföra oss med djävulsdyrkare. Och det är roligt.


Det häftigaste som kan hända i ens vardag är när man köper något och summan slutar på 666. Då känner man Satan själv klappa en på ryggen och säga "Hell yeah, I'm with ya!" och man får ett grymt självförtroende och är bättre än allt och alla. "Eh, varför då?" undrar ni? Jo, förutom att det är ett DJÄVULSKT coolt tal så är det ganska svårt att få en slutsumma på 666. Och det ska komma utan att man planerar det, dvs vips så står det på kvittot eller liknande: 666.


Och detta hände mig precis nu. Jag bokade en flygresa och klickade i alternativet att få bokningen på sms. Detta kostade 5 spänn extra men det såg jag inte men hursomhelst så slutade summan på 666. Och det kändes coolt.


Sen vill jag minnas att jag, eller någon polare som jag stod brevid, handlade för 666 kr på Systembolaget en gång. Minnet är iaf att jag står där i kassan och ser hur summan blir 666. Och jag blir helt chockad och när expediten frågar om jag ska ha påse så nickar jag bara utan att tänka på vad jag gör och vips så hamnar summan på 667 och allt är förstört. Jag tror Kriz var med och att att jag försökte peka på summan för honom men att jag inte fick fram något ord (Satan höll mig tyst!). Detta kvitto hade vi på kylskåpsdörren i Rockbaren ett tag. 667 spänn. Steget över Satan typ. Eller har jag drömt detta Kriz?
Har någon annat ett 666-ögonblick att förtälja?

4 kommentarer:

  1. Ja, man behöver inte vara ett metalhead för att lägga märke till slumpade 666 i vardagen. Har dock inget exempel men jag brukar tänka vad lycklig du skulle vara om du hade en bil med djävulsnumret på nummerplåten när jag ser en.

    SvaraRadera
  2. Hehe. Jo, så var det. I remember it like yesterday. Kung var det.

    Jag vet att Gidlund alltid försökte hitta köttfärs som vägde 0.666 kg förut. Han hade fem-sex st såna klisterlappar på kylen. =)

    SvaraRadera
  3. I Sunlight-studion i Sthlm fanns en vägg vid fikahörnan där band hade satt upp sina 666-kölappar/kvitton etc. En hel samling!

    SvaraRadera
  4. Det senaste av många är från igår faktiskt. Fick en CoC-pepp och tankade ner massa plattor och dunkade in dom en efter en på mitt minneskort till telefonen. Det är 2gb stort och när plattorna "Eye for an Eye", "Live Volume" och "Wiseblood" var på plats hade jag exakt 666mb ledigt på kortet.

    Jag nöjde mig där. :)

    SvaraRadera