21 mars 2008

Capitalism stole my virginty.

Spännande tider på börsen. Och oroliga. Min fonder har den senaste tiden gått ner typ så många procent att jag inte haft ork att kolla hur pass mycket de gått ner. Jag vill nog inte veta heller. Tills lyckan vänder. Om den nu vänder. Var ju JÄTTESMART att investera i tillväxt landet Indien tills nyss. Nu sjunker aktierna värre än din mamma. För övrigt ligger det i MITT intresse att just Du handlar Nintendo. Jag råkar äga en nanodel av företaget. Så häftig är jag när jag investerar. Jag menar, om nu tv-spelsbranchen omsätter mer pengar än film-branchen borde det ju finnas pengar där?

Usa håller på att gå i konkurs, det amerikanska folket tappar förtroendet för deras banker och många företag vinstvarnar för det första kvartalet 2008. Bäddat för problem. Bush måste ju vara den sämste politikerna genom tiderna. Hur mycket BRA har karln gjort för landet/världen sedan han kom till makten? Jag får ont i magen när jag tänker på det.

Skulle väl vara typisk om ÛBERHYPADE H&M börjar rasa nu också. Stormakter har gått omkull förut.
Amerikanska Dollarn rasar jämfört med svenska kronan. Det enda logiska just nu? Inverstera i en USA-import PS3, hoppas på att Trent kommer igång och släpper några datum för 2008 i USA, hitta en billig flygbiljett och hoppas på det bästa.

Fick mitt orange kuvert med info om den allmänna pensionen igår. Förvisso har jag aldrig haft ett fast jobb eller ens gått ut min utbildning för den delen, men det är klart att man oroar sig. Jag MÅSTE omgående komma igång med något smart pensionssparande, allra senast innan jag fyller 25. Jag vill inte ta in på fattighus när jag fyller 65. Eller för den delen jobba tills jag är 75.

Var tar alla pengar vägen och hur gör man för att bli rik? Nu när börsen rasar är ju verkligen tiden rätt för att sätta igång att investera och hoppas på uppgång och avkastning på sikt. Då gäller det bara att lista ut hur man nu ska investera. Köpa, sälja som en galning. Man skulle haft sig en egen brooker som tar alla ens pengar och slänger iväg dem på vad fan som helst. Det är ju i princip enda sättet att bli rik i dagens samhälle. Smarta investeringar. Hade några planer om att börja investera i fastighetssektorn för ett tag sedan, men eftersom USA håller på att kollapsa kommer nog 'Fastighetsboomen' att lägga sig. Hade annars en vattentät plan utarbetad. Läge, mark, hela kittet. Det behövdes bara kapital. Där föll allt.
Undrar på lite längre sikt vad som kommer att hända me d tex städer som våldsexpanderar typ Umeå?
Eller så går jag den mindre moraliska vägen och investerar ett kaptial i porrbranchen eller i en eskortfirma. Säga vad man vill om familjen Milton, men rika är de. Eller den där Senator eskortbruden. Vilken karriär! Hur svårt kan det vara? Någon med stor snopp som har lust att bli rik?

Rammlade i veckan över blogg-fenomenet, vad hette hon nu? Isabella? 17-åringen som startade en modeblogg för ex antal år sedan och taxerar nu in miljoner på hennes blogg, vilket jag tycker är helt fantastiskt! Alltså ungt företagande och en kvinna dessutom.
Men, spontant fick jag svårt att komma till insikt hur denna unga dam kan dra in miljoner på annonser, när hela bloggen handlar om hur hon tar sig in på Stureplansklubbarer blott 17 år gammal och vilken Burberry-väska hon ska ha till skolan nästkommande dag. Är konceptet då att satsa på fasaden och inte själva människan?
Det säger ju ganska mycket om hennes målgrupp och vad som spelar roll och inte. Tyvär.

Jag måste fundera vidare över det här. Jag har som målsättning i mitt liv att kunna ge min dotter ett rikt liv. Pengar garanterar förvisso inte ett rikt liv, men nog hjälper det alltid.
Aktiebolag, Internet där finns nog nyckeln. Jag ska komma på något bra. Inom en framtid.
Nu ska jag lusläsa Dagens Industri.
Det här blev ju förvirrat värre. Nåja, som Dennis säger: Capitalism stole my virginity!

Jag har för övrigt tjuvlyssnat på Madonnas nya skiva [Nej, jag laddade INTE hem den! För jag sysslar inte med sånt] och lyssnat på Portishead nya. Båda var dessvärre en besvikelse efter någon genomlyssning. Däremot så blev jag kär i ModWheelMoods nya ep.
Desutom tror jag att jag håller på att bli kär i Henry Rollins. Big time!

Get down, make love. Och glöm inte Jesus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar