27 mars 2008

Gunvald - antingen är ni för eller emot!

BECK-filmerna... antingen gillar man dom eller så hatar man dom. Så är det, i alla fall så resonerar de flesta som jag har diskuterat dessa balla polisfilmer med. Själv hör jag till skaran som älskar BECK-filmerna. Visst, de är varierande i kvalitet, lite upp och ner sådär. Men ändå, det är svenska klassiker. Och bäst av alla är givetvis Persbrandts karaktär Gunvald Larsson som man bara måste älska. Eller hur?

Så vad säger ni? BECK, bra eller anus?

2 kommentarer:

  1. Jag har alltid och kommer för alltid att hata Beck!

    Om de bytte ut alla skådespelare mot nakna bikinimodeller skulle jag titta på Beck, men tills dess kommer jag fortsätta hata Beck-filmerna

    SvaraRadera
  2. FÖR faktiskt. Hör och häpna. Peter Haber e faktiskt kung, men Persbrandt gör ju hela skiten.

    SvaraRadera