07 september 2006

Kanada - ett härligt land!

Hello...

Nu har vi fått ordning på det mesta här i Prince George. Lägenhet på ca 45 kvm, telefon, arbete etc. Det känns ganska bra att kunna komma igång. Idag börjar min utbildning till field sales manager för ett försäkringsbolag här. Utbildningen innebär 4 veckors hårt plugg och sedan ska jag skriva ett delstatsprov och ett internationellt prov...känns ruggigt svårt!

Anna har börjat på skolan och verkar trivas helt ok. I övrigt fungerar det mesta bra, folk är trevliga
här. De flesta jag pratar med hälsar mig välkomen till landet och undrar om jag behöver hjälp med
något. Vädret här har varit super bra. I går var vi och fiskade i Nechako river och jag drog en regnbåde.Ikväll ska vi upp på campus och spela beachvolleyboll med några svenskar från ume, östersund och växjö samt några personer från japan, danmark och australien.

Nedan finns en länk till min o Annas resedagboksida. Där kommer vi att lägga in bilder från alla trips vi gör.
http://www.resedagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=115307&section=undefined

Om ni vill ha tag i mig på tfn kan ni ringa 08-55922119. Det är ett lokalt nummer i Sthlm som är kopplat till mig här i Prince George. Kostar bara taxan inom Sverige = rikssamtal.

Ta hand om er, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar