08 september 2006

Helg och GI och Hockey och Film

Yo.

Nu är det helg igen. Fredag eftermiddag. Jag slutar om en liten stund men jag tycker att jag har kämpat på så bra idag så jag tänkte smacka ett cp-inlägg. DESSUTOM SKRIVS DET FÖR LITE I DEN HÄR BLOGGEN SÅ JAG MÅSTE FANIMIG VISA HUR MAN GÖR! Trött som fan är jag. Det känns jävligt viktigt med helg just nu. Jag tror att det har att göra med GI också för så här seg var det längesen jag var. Men men.. lite sömn på det här så är jag i form igen.

Veckan som gått var bra. GI är underhållande som fan och intressant. Kriz sa såhär igår kväll: ”Faan, GI är hur roligt som helst!”. Jag håller med. Det blir lite revolution i tillvaron och det behövs ibland. Det var dock drygt att banga på fredagsfika på jobbet idag. Kändes svinigt och jävligt löjligt att banga när Aron och Nisse hade inhandlat brownies och krämbullar. Men jag gör det bara den här tiden. Fanimig. Det är alltid kul på fikat. Minst en gång per dag så har vi en diskussion om Lars Ulrich. Halvt på skämt och halvt på allvar. Robert och Nils (som själva är trummisnördar) hatar Lasse för att han är så dålig trummis och inte kan hålla takten. Jag försvarar honom dock alltid på olika sätt. Vi har hållit diskussionen i ett år snart fanimig.

Nä, nu sätter jag igång Focus-klippet igen. För det är bäst. Och jag blir peppad då!
Igår var jag, tillsammans med Lillen, Jocke och Mange, på Skycom Arena och såg Löven vs. MODO i en träningsmatch. Det var faktiskt rätt mycket folk och blev lite stämning. Tragiskt dock att MODO förlorade med 4-2. Men skit samma, det var ju bara en träningsmatch. Men Löven-spelarna kämpade på bra och spelade faktiskt stundtals rätt bra. Dock så hade ju inte MODO sin supermålvakt Krizan som kommer från en annan planet. Nyförvärven såg bra ut iaf, både Adam-fjollan och den där Döme gjorde ett mål och norrmannen Skröder (ja, jag är osäker på stavningen hos de två sistnämnda och orkar inte smacka in på modohockey.se) såg grymma ut. Jä. Så nu är jag peppad på en ny elitseriesäsong med ny jävla arena och allt! Jä. Jag ska fanimig ner ofta och se matcher. Pepp! Och köpa en matchtröja! Det hör till att vara modo hockey-bög om man är en Ö-viking i grunden. Och ni andra som tycker det är lite löjligt med sport och skakar på huvet – fuck you, jag spöar er lätt i Tekken hursomhelst! Och det vet du Svenke!

MODO HOCKEY ÄR DOM BÄSTA! HEJA HEJA HEJA MODO!

Jag såg Reservoir Dogs tidigare i veckan med Linn. Och japp, till er som inte visste om det, jag och Linn är officiellt ett par nu. Så nu vet ni! Det är kung. Jä. Tillbaka till Reservoir Dogs. Det kanske var typ tionde gången jag såg filmen men jäävlar vad den fortfarande håller och alltid kommer att hålla. Jag har en Resevoir Dogs-affisch på väggen i mitt rum och kommer att fortsätta så. Hela filmen är så brutal och naken på nåt vis. Med Tarantinos sjuka manus. Filmen känns mer som en extremt välspelad teaterpjäs än en film. Se den igen!

Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?

Vad blir det I helgen då? Fest eller inte? De andra tjatar ju om Community men jag har varken råd eller särskilt stort sug. Det känns som att jag söp för några veckor framåt de två tidigare helgerna. Fick höra igår att jag (av misstag men ändå) hade smällt till Emelie i ansiktet så hon fått en blåtira i fredags. Jä? Nä. Så jag tror det blir lugnt. Absolut tror jag det. Hejdå.





Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar