01 september 2006

Spännande tider

Jag tänkte börja skriva om helgen men Lilläschken och Brorsan har ju som sagt redan skrivit om det mesta. Lite utveckling kan kanske behövas dock.

Fredagen: Ja, Entombed var helt jävla bäst och är utan tvekan Sveriges bästa hårdrocksband. Knulla In Flames, knulla The Haunted, knulla Meshuggah, knulla Cult Of Luna osv.. När det handlar om seriös jävla cp-headbanging är Entombed THE SHIT! Det var längesen jag var så galet peppad under en konsert och jag ryser fortfarande när jag tänker tillbaka på min stagediving på slutet av Left Hand Path. Ja, håll käften era popsnören, men för mig var det en religiös upplevelse! Antingen finonanerar man till Jesus eller så rockrunkar man till Riffmästar’n Alex Hellid. Fast nä, Hetfield är Riffmästarn ju! Så Alex får bli Riffsonen. Jä.

Lördag: Ja det var en sanslös fylla. Och jävla Jonas ”brorsajävel” Nordin är ett fyllo. Han är #1. Och han bar in mig i en jävla fontän när jag höll i kameran och mobilen. Mobilen började leva efter ett dygn igen men minneskortet i kameran verkar ha fuckat upp totalt. Jag får se om det löser sig. ANNARS SKICKAR JAG FAKTURAN TILL DIG BRORSAN SA JA! HELA TI’N SA JA! Men jag hatar dig inte. No can do. DÄREMOT ska jag supa ned dig ikväll. Jag ska smacka i dig Love Guns som satan tills du däckar eller bär in mig i en ny fontän. Dessutom är Jonas ännu mer kass eftersom han lyckades deleta alla bilder från SIN kamera från i lördags. Hur faaaaaaaaan lyckas man med det?! Jag tror dig inte. Jag tror att du gjorde det med flit för att du skämdes så mycket!

Jag kollade på en lägenhet igår kväll. På Haga. Takvåning. Billig och stor för att vara en etta. Grym som fan. Om jag får den? Ingen aning. Jag ska smöra mer för hyresvärden. Och ta på mig kostymen när jag träffar honom. Och klippa mig kort. Och raka bort skägget. Fortsättning följer..

Maiden har släppt en ny platta ifall ni inte visste det. Jag vill egentligen inte ge något utlåtande innan jag har kommit in i den men den verkar lovande: episk och storslagen – precis det jag älskar med 2000-talsmaiden. Jag gör inte samma misstag som sambonörden Kriz som lyssnade igenom den en gång och sedan la fram ett negativt utlåtande. Och nu, efter några genomlyssningar, börjar han gilla den och smackar msn-mess om hur den och den låten är bra. Jaja, Kriz är kass och jag vill jävlas. Men, (och det var hit jag egentligen ville komma) Maiden har i samma veva som de lirade in skivan också lirat in lite covers som de ska släppa som B-sidor. Bland annat en cover av Focus kunglåt Hocus Pocus. Jag har inte hört Maidens cover men originalet är helt genialt och särskilt den här versionen på YouTube.com:

http://www.youtube.com/watch?v=0yekVlhBeTA

Se den och njut. Om och om igen. Jag fick en nykick av den idag och mitt mål är att vi ska joddla till den ikväll i fyllan. HA! Jag varnar er dock. Den är beroendeframkallande och fanimig en av världens bästa låtar!

FÄRNE! Din sura gubbe! Du visar ju bara tydlig avundsjuka. Japp, vi är kanske omogna och kör med löjliga uttryck. Men sån är jag och sånt är livet. Och hela den här bloggen handlar om att skriva om sitt liv, vare sig det är patetiskt i dina häftiga ögon eller inte. Så näpp, bara för att jävlas så ska jag spä på ytterligare så ska jag skriva ”smack” minst 50 ggr varje inlägg! Men största anledningen till att du blir irriterad på våra uttryck som vi kör här uppe tror jag beror på att du helt enkelt inte bor här och var då inte med när de skapades. Och därför tycker du inte om dom på samma sätt. Hade du däremot varit med t ex i Tallinn när Smack- och Brorsanuttrycket blev klassiskt hade det varit en helt annan grej. Och samma sak med andra uttryck såsom viktigt, viktigt, viktigt från Göteborgsresan m fl.
Jag håller för tillfället på att skriva ett blogginlägg där jag tydligt redogör för alla uttryck som jag kommer på. Uppkomst och allt. Uttryck som används nu och uttryck som har använts förut. Varför? För att det är djävulskt underhållande. Och intressant att gå tillbaka och se. Och mysa. Den kommer upp i dagarna.

Angående Fetfyllabiten då.. Vi är i grunden tre personer som kan uppdatera Fetfylla. Vi vet vilka vi är och vi vet att Shejken inte är så intresserad av att hålla fetfyllan levande på samma sätt nu som när det senast begav sig. Typ där vid 2003. Och då var vi alla tre festgalningar samtidigt. Det året slutade på 174 fester på Fetfylla. Året efter, när Danne mer eller mindre ”hoppade av” och tryckte ner bromspedalen, låg festnoteringen på 108 fester. En drastig skillnad javisst men inte så mycket att göra något åt egentligen. Man kan inte TVINGA någon att uppdatera Fetfylla. Så då är det du och jag Färne som är kvar att uppdatera fetfylla. Och när du skriver att ”ingen” bryr sig om att uppdatera sidan längre så syftar du ju på mig eller hur? Och det där är ju ett fegt och ovanligt lågt slag under bältet eftersom den som uppdaterar Fetfylla mest är ju ändå jag. Man kan titta på år 2006 hittills och räkna fester hit och dit så är det ju ganska tydligt att jag står för majoriteten av uppdateringarna. Men det är ju en del av utvecklingen där också. Du säger ju själv att du inte festar i närheten av lika mycket som du gjorde förut. Och när jag håller mig ifrån fest helt och hållet i en månad också så märks det ju på Fetfylla också. Anledningen till att jag inte smackat upp de tre senaste festerna på fetfylla är att jag inte har fått alla bilder ännu från raj raj-festen och att mitt minneskort är fucked från i helgen när Nordin bar in mig i fontänen. Det tar typ 6 min att föra över en enda jävla bild. Jag får se om det blir bättre när jag kan formatera om minneskortet.

En NY VERSION av Fetfylla är ju en helt annan sak. Och där är vi ju båda överens om att det måste göras, eller hur Färne? Frågan är ju bara hur vi ska göra. Vi behöver ju Shakes hjälp men kommer vi att få det? Om inte så måste vi ju söka annan hjälp kring programmeringsbiten. Och där kanske t ex Nordin kan hjälpa till ty han är kunnig. Vi måste i alla fall börja planera Fetfylla v 2.0 på allvar nu.
En intressant fråga är ju dock om vi har något stöd för detta hos våra vänner…


SÅ VAD SÄGER NI MUPPAR?! ÄR DET VÄRT ATT LÄGGA NER TID FÖR EN NY FETFYLLA-VERSION?!..

En sida för framtiden! Så vi överlever. Va va va? Ska vi lägga ner tiden och satsa?

Ämnesbyte: Jag och Kriz har blivit inspirerad av GI-metoden. Jocke Lind har kört GI sen Juni och gått ner snart 15 kg eller vad han nu sa igår. Jag och Kriz älskar att satsa på utmaningar och det här är en utmaning utan dess like: på måndag börjar vi vår nya sunda livsstil. Det kommer att vara ett djävulskt intressant projekt. GI vadå tänker ni. Smacka in på

www.giviktkoll.se så får nu lite mer info. Ni kommer att få betydligt mer här på bloggen också.

Och just ja förresten. Vår käre politiskt aktive vän André ringde igår från Kanada. Han har det bra men har haft det lite stressigt och ville att jag skulle hälsa till alla som jag känner och som han känner. Jä. Han lovade att blogga också när det hade lugnat ner sig. Jä.

Avslutningsvis vill jag bara säga: RÖSTA RÖTT (om Ni stöder bra musik!)

Och…

Säg Nullark tre ggr i rad. I snabb följd. Högt och tydligt! Gör det nu! Nullark nullark nullark.

Tack.





Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar